خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران روسی در پی استخراج معادن افغانستان

در ادامه تلاش سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن افغانستان، هیئتی از سرمایه‌گذاران روسیه در این باره با معاون نخست وزیر امارت اسلامی دیدار کرد.

محمد عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی با اسماعیل اسماعیلوف، هاشم بیگ کورمانوف و نوسب بیک رسولان مسئولین گروه روسی آسیا ماینینگ دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط امارت اسلامی، این هیئت روسی با ابراز علاقمندی برای سرمایه‌گذارای در بخش معادن افغانستان، وضعیت امنیتی این کشور را نیز اطمینان بخش خواندند.

عبدالکبیر نیز در این دیدار تاکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال کرده و امنیت و مصونیت آن‌ها را تضمین می‌کند.

معاون سیاسی نخست وزیر امارت اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که کابل آماده هرگونه همکاری لازم با سرمایه‌گذران است.

براساس بررسی‌های انجام شده، افغانستان دارای منابع معدنی کم‌نظیر مس، طلا، نفت، گاز طبیعی، یورانیوم، بوکسیت، زغال‌سنگ، سنگ‌آهن و عناصر خاکی نادر همچون لیتیوم، کرومیوم، سرب، روی، سنگ‌های قیمتی، تالک، سولفور، کبالت، تراورتن، گچ و سنگ مرمر است.

پیش از این نیز ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در رأس هیئتی بین‌الوزارتی شامل نمایندگان وزارت‌های دفاع، کشور، اقتصاد، صنعت، زراعت و انرژی این کشور برای دیدار با مقامات امارت اسلامی به کابل سفر کرده بود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجۀ امارت اسلامی در بیانیه‌ای گفته بود که دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و منطقه‌ای گفت‌وگو کردند و کابلوف نیز سیاست امارت اسلامی را متوازن و به نفع جهان خوانده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق