خبرهای مرتبط

جمع

زلنسکی: سرنوشت اوکراین مانند افغانستان نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها...

پر لویو لارو د ټرافیکي پېښو د مخنیوي طرحه جوړه شوه

د ټرافیکو عمومي ریاست په هېواد کې له ټرافیکي...

معلولان و خانواده‌های شهدا در کابل بار دیگر خواهان پرداخت حقوق‌شان شدند

شماری از معلولان و خانواده‌های شهدا در پایتخت بار...

وعدۀ امارت اسلامی برای سرکوب تروریستان پاکستانی و القاعده

رسانۀ هندی هندوستان تایمز گزارش داد که امارت اسلامی به دهلی اطمینان داده‌ است که از خاک افغانستان اجازه اقدام القاعده و گروه‌های پاکستانی علیه هند را نداده و حتی براساس اطلاعات دقیق علیه این گروه‌ها اقدام خواهند کرد.

در جریان سفر هفته گذشته جی پی سینگ، رئیس بخش پاکستان، افغانستان و ایرانِ وزارت خارجۀ هند به کابل، سران امارت اسلامی به دهلی اطمینان دادند که اجازه تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها را نخواهد داد، بلکه براساس «اطلاعات دقیق علیه تروریست‌های پاکستانی نیز اقدام خواهد کرد».

هندوستان تایمز گزارش داد که هیئت هندی به دعوت امارت اسلامی به کابل سفر کرده بود و علاوه بر «امیرخان متقی» وزیر خارجه، با «ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع و «سراج الدین حقانی» وزیر کشور هیئت حاکمه افغانستان نیز بطور پنهانی دیدار نموده بود.

این نشست پس از آن صورت گرفت که «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی هند در نشست امنیت منطقه‌ای در تاجیکستان از همتایان خود در روسیه، چین، ایران و جمهوری‌های آسیای مرکزی خواسته بود تا توانایی افغانستان را برای مقابله با تروریسم و تروریست‌هایی که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه هستند، افزایش دهند.

این رسانه هندی به نقل از منابع در کابل و دهلی نوشت که سران امارت اسلامی نه تنها وعده اقدام علیه گروه‌های مسلح پاکستانی مخالف هند مانند «جیش محمد»، «لشکر طیبه» و «حزب المجاهدین» را داده، بلکه متعهد شده‌اند که در صورت ارائه اطلاعات دقیق علیه جنگجویان شاخه شبه قاره القاعده نیز اقدام خواهند کرد.

هندوستان تایمز اضافه کرد: گفت‌وگوی مستقیم با امارت اسلامی نه تنها منافع استراتژیک هند در منطقه را تامین می‌کند، بلکه پاکستان و متحدان آن در خاورمیانه مانند ترکیه را نیز در تنگنا نگه می‌دارد و همچنین به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر هرگونه شیطنت علیه دهلی نو عمل می‌کند.

تاکنون امارت اسلامی و یا دولت هند به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق