خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

کشته شدن 8 عضو داعش در ولایت تخار

فرماندهی پولیس امارت اسلامی در ولایت تخار اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی با اعضای داعش در شهر تالقان 8 عضو داعش کشته و 3 نفر دیگر آن‌ها بازداشت شدند.

انصارالله انصار، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت تخار با ارایه جزئیات دربارۀ این رویداد گفت: یک دسته از افراد گروه داعش می‌خواستند امنیت را در منطقه مختل کنند که در نتیجه فعالیت نیروهای امنیتی کشته شدند.

وی افزود که در این عملیات اعضای کلیدی داعش از جمله یونس ازبیکستانی کشته شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز ضمن تایید این رویداد گفت که در این عملیات یک مرکز تامین مالی، تجهیز و آموزش داعش هدف قرار گرفت.

پیش از این عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع امارت اسلامی با تاکید بر اینکه تمام مناطق این کشور تحت کنترل آن‌ها است و هیچ منطقه آسیب‌پذیری وجود ندارد، گفته بود: داعش از لحاظ عقیدتی و مذهبی جایی در افغانستان ندارد و برای مردم هیچ جای تشویش و نگرانی در این باره نیست.

این درحالی است که اخیراً پنتاگون گزارش داده بود که پس از خروج آمریکا از افغانستان، داعش و القاعده به دنبال تقویت خود در این کشور هستند.

اخیراً نیز سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود که شمار تروریست‌های داعش در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی با افزایش 2 برابری به حدود 4 هزار نفر رسیده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق