خبرهای مرتبط

جمع

زلنسکی: سرنوشت اوکراین مانند افغانستان نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها...

پر لویو لارو د ټرافیکي پېښو د مخنیوي طرحه جوړه شوه

د ټرافیکو عمومي ریاست په هېواد کې له ټرافیکي...

معلولان و خانواده‌های شهدا در کابل بار دیگر خواهان پرداخت حقوق‌شان شدند

شماری از معلولان و خانواده‌های شهدا در پایتخت بار...

چین، آمریکا را متهم به غارت دارایی‌های مردم افغانستان کرد

نمایندۀ چین روز گذشته (پنج‌شنبه) در نشست حقوق بشر سازمان ملل، آمریکا را غارتگر دارایی‌های مردم افغانستان خواند.

جانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل روز گذشته (پنجشنبه، 26 جوزا) در پنجاهمین نشست حقوق بشر سازمان ملل، با انتقاد از مسدود کردن ذخایر ارزی افغانستان توسط آمریکا، این کشور را غارتگر دارایی‌های افغانستان و عامل تشدید رنج مردم این کشور خواند.

نمایندۀ چین در این نشست عنوان کرد: «چین از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های یک‌جانبه خود علیه افغانستان را به صورت فوری و جامع لغو کند و دارایی‌های مردم افغانستان را بدون قید و شرط به آن‌ها بازگرداند». وی همچنین خواستار پرداخت غرامت از سوی آمریکا به مردم افغانستان شد.

جانگ در این نشست گفت: «هزارن نفر از شهروند افغانستان در نتیجه عملیات نظامی آمریکا در افغانستان جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن مجبور به ترک خانه‌ها خود شدند».

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد آمریکا با خروج عجولانه خود از افغانستان باعث شکل‌گیری بحران انسانی در این کشور شده که تا امروز این موضوع ادامه داشته است.

نماینده چین در پایان سخنان خود، خواستار همکاری و گفتگوی جامعۀ جهانی با امارت اسلامی شد و گفت: جامعۀ جهانی باید دولت موقت افغانستان را به اتخاذ سیاست میانه در این کشور و حرکت به سمت چهارچوب سیاسی فراگیرتر، مبارزه با تروریزم در افغانستان و همچین اقدامات فوری بشردوستانه در این کشور تشویق کند.

این در حالی است که بعد از سقوط دولت اشرف غنی و حاکمیت امارت اسلامی در کشور، آمریکا بیش از 10 میلیارد دالر از ذخایر ارزی کشور را مسدود کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق