خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

دولت ترکیه بار دیگر ۲۲۷ پناهجوی افغان را اخراج کرد

همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه و در ادامه تشدید روند اخراج اجباری پناهجویان افغان، آنکارا از اخراج ۲۲۷ پناهجوی دیگر افغان خبرداد.

پولیس ولایت چناق‌قلعۀ ترکیه اعلام کرد که 227 پناهجوی افغان که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند را به کشورشان اخراج کرده است.

به گزارش «آناتولی»، در مجموع 227 پناهجوی افغان که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده بودند، پس از اتمام مراحل قانونی در مرکز استرداد اتباع خارجی استان چناق‌قلعه با پرواز چارتر از فرودگاه این ولایت به کشورشان اخراج شدند.

همزمان با نزدیکتر شدن انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه احساسات پناهجوستیزانه در ترکیه نیز تشدید شده و سیاستمداران این کشور پناهندگان و مهاجران خارجی را مقصر مشکلات اقتصادی این کشور می‌دانند.

هفتۀ گذشته سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی‌اوام) اعلام کرد که دولت ترکیه از جنوری 2022 تاکنون برای اخراج پناهجویان افغان 79 پرواز چارتر انجام داده است که در مجموع بیش از 18 هزار پناهجو افغان به کشورشان اخراج شده‌‌اند.

بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط آی‌اوام، در چهار ماه پس از بازگشت امارت اسلامی به قدرت، نزدیک به 840 هزار پناهجو افغان از مرزهای بین‌المللی عبور کرده‌اند که تقریباً دو برابر بیشتر از جنوری تا آگوست 2021 بود.

دولت ترکیه در سال 2022 اجازه اقامت موقت به شهروندان افغان که با هزینه شخصی خود در ترکیه زندگی می‌کردند و اقامت توریستی داشتند را نیز محدود کرد.

بیشتر شهروندان افغان که قبلاً اقامت یک یا دو ساله ترکیه را داشتند، اکنون نمی‌توانند اقامتشان را تمدید کنند و دولت ترکیه تمدید اجازه اقامت آن‌ها را به خرید املاک در این کشور مشروط کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق