خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

قیمت زغال سنگ در افغانستان بیش از دو برابر افزایش یافت

پس از دستور نخست وزیر پاکستان برای تسریع و افزایش واردات زغال سنگ از افغانستان، امارت اسلامی اکنون قیمت زغال سنگ صادراتی را بیش از دو برابر افزایش داد.

وزارت مالیۀ امارت اسلامی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قیمت هر تن زغال سنگ صادراتی افغانستان از 90 دالر به 200 دالر افزایش یافته است.

در اطلاعیه تأکید شده که دلیل افزایش نرخ صادراتی زغال سنگ افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی است و از این پس قیمت جدید در تمامی گمرکات افغانستان لحاظ خواهد شد.

حکومت امارت اسلامی درحالی از افزایش نرخ صادراتی زغال سنگ خبر می‌دهد که «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به مقامات مربوطه این کشور دستور داده تا روند واردات این ماده سوختی را از افغانستان تسریع کنند.

شریف هدف از افزایش واردات زغال سنگ از افغانستان را تولید برق ارزان برای کمک به مصرف کننده‌گان و صنایع داخلی پاکستان خوانده و تأکید نموده که قرار است بهای واردات به جای دالر به کلدار پاکستان پرداخت شود.

گفتنی است که قیمت جهانی زغال سنگ در هر تن 365 دالر است و امارت اسلامی تاکنون دربارۀ این‌که قرار است زغال سنگ به پاکستان به کلدار فروخته شود یا دالر، اظهارنظر نکرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق