خبرهای مرتبط

جمع

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پوتین فردا را عزای عمومی در روسیه اعلام کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی در...

واکسین آبله میمون چیست و چه کسانی باید تزریق کنند؟

از آنجایی که شمار موارد تأیید شدۀ ابتلا به بیماری آبله میمون همچنان در کانادا در حال افزایش است، متخصصان سلامت عمومی و بیماری‌های عفونی در این کشور در حال فراهم ساختن واکسیناسیون برای افرادی هستند که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. 

آبله میمون و آبله هردو بخشی از خانواده ویروس‌های ارتوپاکس هستند، متخصصان می‌گویند برخی از واکسین‌ها می‌تواند در خصوص هر دو بیماری مؤثر واقع شود.

با این حال، سازمان جهانی صحت(who) می‌گوید واکسین‌هایی که برای استفاده علیه آبله میمون امروزه استفاده می‌شود، با آن‌هایی که در گذشته به منظور تلاش برای ریشه کن ساختن آبله استفاده می‌شد، متفاوت است.

سازمان جهانی صحت در دستورالعمل موقتی که در خصوص واکسین آبله میمون منتشر ساخته، می‌گوید: برخی کشور‌ها منابع راهبردی واکسیناسیون قدیمی را که برای برنامه ریشه کن ساختن آبله موجود بود و در سال ۱۹۸۰ به پایان رسید، حفظ کرده‌اند.

سازمان جهانی صحت اعلام کرد این واکسین‌های نسل اول برای آبله میمون در این زمان توصیه نمی‌شود؛ چرا که استاندارد‌های ایمنی و تولید فعلی را برآورده نمی‌کند.آبله میمون علائمی شبیه به آنفلوانزا و نیز ضایعات پوستی ایجاد می‌کند و از طریق تماس نزدیک منتشر می‌شود.

داکتر «روزاموند لوئیس» سرپرست بخش فنی سازمان جهانی صحت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بسیاری از داده‌ها در خصوص استفاده از واکسین‌های آبله علیه آبله میمون یا قدیمی است و یا از مطالعات حیوانی، بجای آزمایش‌های بالینی انسانی استفاده شده است.

وی از کشور‌هایی که به ایمن‌سازی بدن علیه آبله میمون می‌پردازند، خواست تا به ردیابی و سهیم کردن یافته هایشان بپردازند تا آن‌ها بتوانند در مورد میزان اثربخشی واکسین اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هم سازمان جهانی صحت و هم کمیته ملی مشاوره ایمن سازی کانادا (NACI) اکنون دستورالعملی را منتشر ساخته مبنی بر اینکه چه واکسینی بایستی برای مقابله با آبله میمون مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است واکسینی که برای ایمن‌سازی در برابر آبله میمون در کانادا مورد تأیید قرار گرفته، واکسین «MVA-BN» یا همان واکسین «Modified Vaccinia Ankara – Bavarian Nordic» است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق