خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

حامد کرزی با انتشار پیام عیدی بار دیگر خواستار بازگشایی مکاتب دخترانه شد

حامد کرزی با انتشار پیامی عید قربان را به تمامی مردم کشور تبریک گفته و از امارت اسلامی خواست تا مکاتب دخترانۀ بالاتر از صنوف ششم را بازگشایی نماید.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین کشور ضمن این‌که عید قربان را به تمامی مردم افغانستان تبریک گفت، تاکید بر سخت‌‌کوشی و درک مردم کشور نسبت به جامعۀ شکوفا و مترقی نمود.

آقای کرزی گفت که جامعۀ ما در عرصۀ رشد و شکوفایی به جوانان آموزش دیده اعم از دختر و پسر نیاز دارد تا کشور توانایی محو رنج مردم را داشته باشد.

وی از حکومت حاکمۀ فعلی در کشور خواست تا هر چه زودتر مکاتب دخترانۀ بالاتر از صنوف ششم را بازگشایی نموده و زمینۀ آموزش را برای دختران و پسران در سراسر کشور فراهم سازد.

آقای کرزی دربارۀ چالش‌های موجود در کشور گفت: اتحاد و حل مسایل ملی از راه تفاهم و گفتمان راز موفقیت یک ملت است. بنابرین یک بار دیگر بر آغاز بی‌درنگ گفتمان ملی تاکید می‌نمایم و آن را یگانه راه بیرون رفت از تمامی مشکلات موجود در کشور می‌دانم.

آقای کرزی افزود: آرزومندم هر چه زودتر شاهد آغاز هم‌چنین گفتمان باشیم تا بتوانیم از راه مفاهمه و با اتحاد و اتفاق ملی، کشور عزیز خود را به صلح و ثبات پایدار و ترقی و تعالی رسانیده به مردم رنج‌دیدۀ خود آرامش همیشه‌گی به ارمغان بیاوریم.

رئیس‌جمهور پیشین در آخر در بارۀ قربانیان زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور اظهار کرد: می‌خواهم مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را با خانواده‌های قربانیان و آسیب دیده‌گان زلزله و سیلاب‌های اخیر در کشور ابراز نمایم و از بارگاه خداوند برای‌شان صبر جمیل و اجر جزیل استدعا کنم.

اشتراک گذاری

رفیع‌الله انوری
رفیع‌الله انوریhttp://dunia.af/
رفیع‌الله انوری، خبرنگار روزنامه دنیا است که از سال 1398 فعالیت خود را در این رسانه آغاز کرده است.