خبرهای مرتبط

جمع

مجاهد: پاکستان با اتهام بر افغانستان از تامین امنیت در این کشور فرار می‌کنند

حکومت سرپرست با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی...

هند فعالیت‌ مدارس دینی در این کشور را ممنوع...

حکومت سرپرست: توافق اسکان حکمتیار با دولت اشرف غنی بود

مقامات سابق حکومت سرپرست تصریح کردند توافق اسکان رئیس...

عامل حمله در قندهار در پاکستان آموزش دیده، به افغانستان آمده بود

یک رسانۀ نزدیک به حکومت سرپرست می‌گوید عامل حملۀ...

پایان ماموریت داکتران بدون مرز در مناطق آسیب‌دیدۀ افغانستان

ماموریت نهاد داکتران بدون مرز پس از 5 هفته حضور در مناطق زلزله‌زدۀ ولایت‌های خوست و پکتیکا در شرق افغانستان، به مأموریت خود پایان داد.

بر اساس این اطلاعیه، داکتران بدون مرز پس از ایجاد یک درمانگاه موقت در ولسوالی «برمل» ولایت پکتیکا برای رسیده‌گی به آسیب‌دیده‌گان و درمان 1380 بیمار، مناطق زلزله‌زده را ترک کردند.

این در حالی است که زلزلۀ 5.9 ریشتری در شرق افغانستان بیش از هزار و 300 کشته و بیش از 6 هزار مصدوم برجا گذاشت.  همچنین هزاران خانه به طور کامل ویران یا به شدت آسیب دید. ولسوالی «سپیره» خوست و ولسوالی «گیان» و «برمل» پکتیکا بیشترین آسیب را متحمل شدند.

داکتر توفیق، عضو تیم واکنش اضطراری داکتران بدون مرز گفت: در بدو ورود دیدیم که وضعیت نامطمئن است. خانواده‌ها تقریباً همه چیز را از دست داده بودند و زیر آسمان زنده‌گی می‌کردند. متوجه شدیم که نزدیک‌ترین مراکز مراقبت‌های صحی تقریباً 150 کیلومتر با ما فاصله دارند.

گائتان دروسارت، نمایندۀ داکتران بدون مرز در افغانستان با توضیح درباره پایان مأموریت این نهاد گفت: تصمیم به تعطیلی فعالیت‌هایمان پس از چند هفته با توجه به ماهیت اضطراری واکنش ما و این واقعیت که سازمان‌های دیگر در حال افزایش فعالیت‌های خود در برمل بودند، گرفته شد. اما دسترسی به مراقبت‌های صحی در این منطقه باید به طور طولانی مدت و پایدار بهبود یابد.

تیم‌های داکتران بدون مرز در حال حاضر در ولایت‌های لشکرگاه، قندوز، قندهار، خوست و کابل خدمات مختلفی از جمله مراقبت‌های مربوط به بارداری، سوء تغذیه و مراقبت از تروما و درمان بیماری‌هایی مانند سل و سرخکان ارایه می‌دهند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق