خبرهای مرتبط

جمع

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

گلبدین حکمتیار: پاسخ به اسرائیل حق مسلم ایران بود

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی طی پیامی تصریح کرد:...

تاکید پاکستان بر همکاری با افغانستان برای مبارزه با تروریزم

بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجۀ پاکستان می‌گوید که این کشور می‌خواهد در مبارزه با تروریزم در منطقه با افغانستان همکاری کند.

به گزارش رادیو آزادی، بلاول بوتو زرداری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره با بیان این موضوع گفت: تروریزم بر مردم پاکستان و افغانستان تأثیر گذاشته است و آنان باید به موقع با آن مقابله کنند.

این در حالیست که منیر اکرم، نمایندۀ پاکستان در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با نشریۀ امریکایی نیوزویک گفته است که این کشور به شدت نگران حضور و فعالیت شبه نظامیان افراطی در مرز با افغانستان است و به گفتۀ وی، آنان باید طالبان را متقاعد کنند تا با تمام گروه‌های دهشت‌افگن از جمله داعش مبارزه کنند.

اما به گفتۀ آقای اکرم، تا زمانی که طالبان در افغانستان با مشکلات مالی روبه‌رو باشند، مبارزه با تروریزم‌ برای آنها دشوار خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد که شاخۀ خراسان گروه داعش در حال قوی‌تر شدن است و اگر طالبان با مشکلات مالی مواجه باشد، برخی از شبه‌نظامیان آنها به داعش و دیگر گروه‌ها تروریستی ملحق خواهند شد.

این در حالی است که پاکستان بارها گفته است شماری از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان حملات‌شان را سازماندهی می‌کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق