خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

شورای امنیت سازمان ملل پشت دروازه‌های بسته وضعیت افغانستان را به بحث گرفت

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه (7 دلو) با برگزاری اجلاسی که در پشت درهای بسته برگزار گردید، وضعیت افغانستان را به مورد بحث قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل از شریک ساختن جزئیات نشست خبر داده بود، اما این جزییات نشر نگردید.

شورای امنیت در حالی به بررسی وضعیت افغانستان پرداخته که مارتین گریفیتس رئیس ادارۀ هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد و هیئت همراهش در کابل است و با مقام‌های امارت اسلامی هم دیدارهای داشته است.

ستیفن دوجاریک سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد به روز جمعه (۷ دلو) به خبرنگاران گفت که گریفیتس و همراهانش، روز دوشنبه در مورد سفرشان به افغانستان جزئیات خواهند داد.
«ساعت یازده صبح دوشنبه در اینجا مارتین گریفیتس هماهنگ کنندۀ کمک‌های بشری، اوچا را با خود خواهیم داشت. او با جانتی سورپیو رئیس اجرائیه اداره نجات کودکان و عمر عبدی معاون رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در اینجا حضور خواهند یافت. سوفیا سپریچمن سینیرو رئیس موسسه Care انترنشنل هم از طریق مجازی با خواهند پیوست و در مورد سفر اخیر شان در افغانستان جزئیات خواهند داد.»

این سفر تحت ریاست مارتین گریفیتس پس از نگرانی‌ها از وضعیت بشری افغانستان با محدودیت بر زنان کارمند در موسسه‌های غیر دولتی صورت گرفته است.

پیش از این امینه محمد معاون سرمنشی سازمان ملل متحد که تازه با مقام‌های امارت اسلامی و شماری از کارمندان زن در کابل، قندهار و هرات دیدار کرده، وضعیت بانوان در افغانستان را نگران کننده عنوان کرد.

در عین حال او ابراز امیدواری کرده و انتظار دارد که وضعیت تغییر و حکومت حاکمه در کابل در تصمیم‌گیری تجدید نظر کند.

این در حالی اسست که امارت اسلامی در اواخر ماه دسمبر، به کارمندان زن در موسسه‌های غیر دولتی دستور داد که در خانه بمانند و همزمان با آن، دروازه‌های پوهنتون‌ها نیز در تمامی ولایات کشور به روی دانشجویان دختر بسته شده است.

این اقدامات حکومت حاکمه باعث واکنش‌های جدی کشور‌ها و سازمان‌های مختلف شده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق