خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

آغاز دور تازۀ سفرهای نمایندۀ آمریکا برای افغانستان

نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای افغانستان در دور تازۀ سفرهایش برای رایزنی دربارۀ مسایل افغانستان عازم پاکستان، آلمان و سوئیس خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه‌ای نوشت: «توماس وست» نمایندۀ ویژۀ این کشور در امور افغانستان در دور تازه سفرهایش از 29 جنوری تا 4 فبروری برای گفتگو دربارۀ افغانستان به این سه کشور سفر می‌کند.

اطلاعیه می‌افزاید: وست در این سفرها با شرکای آمریکا، افغان‌ها و سازمان‌های امداد بشردوستانه در مورد منافع مشترک در افغانستان مشورت خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «فرمان‌های اخیر طالبان، جامعۀ جهانی را با چالش‌های فوق‌العاده‌ای مواجه کرده است، زیرا ما به دنبال حمایت از مردم افغانستان و حفاظت از منافع خود هستیم.»

بر اساس این اطلاعیه، وست با همتایان خود برای اصلاح یک واکنش یکپارچه‌ منطقه‌ای و بین‌المللی که نشان دهنده تعهد جمعی به حقوق زنان و دختران افغان و دسترسی به کمک‌های حیاتی باشد، کار خواهد کرد.

وست درحالی دور تازۀ سفرهایش را آغاز کرده است که چندی پیش نشریه آمریکایی پولتیکو از سردرگمی واشنگتن در مواجهه با اقدامات تحدیدی حکومت حاکمه در افغانستان خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن برای چگونگی پاسخ به محدودیت‌های تازۀ حکومت حاکمه در کابل برای کار و تحصیل زنان افغان اختلاف نظر دارد، زیرا بیم آن را دارد که اقدامات تنبیهی بیشتر علیه امارت اسلامی، گسستن روابط محدود کابل با واشنگتن را به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق