خبرهای مرتبط

جمع

فعال شدن سیستم دفاع موشکی ایران پس از انفجار در اصفهان

خبرگزاری فارس ایران گزارش داده که بامداد امروز (جمعه،...

«اسلام‌آباد دو پایگاه به آمریکا داده است»

یک عضو ارشد حزب «تحریک انصاف» پاکستان مدعی شد...

معین وزارت داخلۀ حکومت سرپرست: نظام اسلامی افغانستان به افراد متخصص نیاز دارد

محمد نبی عمری، معاون وزارت داخلۀ حکومت سرپرست در...

حامد کرزی حملۀ موشکی ایران بر اسرائیل را دفاع مشروع خواند

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان به تازه‌گی دربارۀ...

سه کشته و 70 زخمی، نتیجۀ زمین لرزۀ شب گذشته در کشور

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی می‌گوید که در نتیجۀ زمین لرزۀ شب گذشته سه تن در افغانستان جان‌های‌شان را از دست دادند و ۷۰ تن در ولایت‌های مختلف زخمی شدند.

به گزارش خامه پرس، به گفتۀ مقام‌های وزارت صحت عامه دو تن در تخار و یک کودک در ولایت لغمان در اثر این زمین لرزه جان‌های‌شان را از دست دادند.

شدت این زمین لرزه سبب ترس و هراس شدیدی برای ساکنان ولایت‌های شمالی و همچنان کابل پایتخت که شدت آن بیشتر حس می‌شد گردید و مردم از خانه‌های‌شان بیرون آمده بودند.

براساس گزارش‌ها، این زمین لرزۀ که مرکز سروی جیولوجی ایالات متحده امریکا شدت آنرا ۶,۵ درجه ریشتر تخمین زده مرکز آن در عمق ۱۸۷ کیلومتری ولایت بدخشان بوده است.

این زمین لرزه قوی و دوامدار که حدود ۳۰ ثانیه جریان داشت بیشتر ولایات افغانستان، بخش‌های از پاکستان، تاجکستان و هند را لرزانده است.

پس از وقوع این زمین لرزه وزارت صحت عامه امارت اسلامی به ریاست‌های ولایتی صحت دستور آماده باش داده بود.

وزارت امور داخله امارت نیز به والی‌ها و قومندانی‌های امنیه ولایات هدایت داده بود که از امکانات شان برای کمک به مناطق آسیب دیده استفاده کنند.

در همین حال اداره مدیریت بحران ملی پاکستان در ایالت خیبر پختونخوا اعلام کرده که شمار جان باختگان زمین لرزه شامگاه سه شنبه در این کشور به ۱۰ تن رسیده است و ۱۳۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. سوات در شمال غرب پاکستان در نتیجه این زمین لرزه شاهد خسارت شدید به زیرساخت‌ها بود.

براساس گزارش‌ها صدراعظم پاکستان خواستار آمادگی نهادهای مدیریت حوادث غیرمترقبه و اعلام وضعیت اضطراری شده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که شفاخانه‌های اسلام‌آباد و دیگر شهرهای این کشور به حالت آماده باش درآمده و بررسی در مناطق آسیب پذیر همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که زمین لرزۀ با شدت ۵.۹ ریشتر در ماه جون سال گذشته میلادی ولایت پکتیکا رخ داد که در نتیجه  آن بیش از ۱۰۰۰ نفر جان باخت و ده ها هزار خانه تخریب شد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق