خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

روسیه: حضور امریکا و ناتو در افغانستان تحریک آمیز است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که حضور نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان تحریک‌آمیز بوده و مانع عادی‌سازی شرایط در این کشور است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که خروج نیروهای امریکایی و ناتو تهدیدات امنیتی برای آسیای مرکزی را افزایش نخواهد داد.

زاخارووا تصریح کرد که حضور این نیروها در افغانستان برای مخالفان مسلح دولت تحریک‌آمیز بوده و مانعی برای عادی‌سازی شرایط در افغانستان است.

به گزارش «تاس»، وی افزود که روسیه انتظار دارد اجرای توافقنامه امریکا و طالبان منجر به خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان شود.

به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: عادی‌سازی شرایط در افغانستان مقامات این کشور را قادر می‌سازد تا بگونه موثرتر با تهدیدات تروریسم و جرائم مربوط به مواد مخدر مبارزه کنند.

زاخارووا در حالی تاکید دارد که خروج نیروهای امریکایی و ناتو منجر به افزایش تهدیدات امنیتی در آسیای مرکزی نمی‌شود که روسیه پیش از این بارها نیروهای امریکایی را به تلاش برای ایجاد پایگاهی برای داعش در شمال افغانستان متهم کرده بودند تا از این طریق ناامنی‌ها را به آسیای مرکزی گسترش دهند.

پیش از این نیز نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نشان داد که مردم محلی در افغانستان نیروهای امریکایی را مسئول جنگ و ادامه بحران در کشورشان می‌دانند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق