خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

گفتگوی وزیر خارجه امریکا و نماینده ایران باهیئت طالبان

همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو در باره نقش احتمالی روسیه در کشتن سربازان امریکایی ازسوی شبه نظامیان وابسته طالبان، مایک پمپیو با ملا برادر گفت وگو کرد.

به گزارش طلوع نیوز، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییترش نگاشته است که این گفت وگو برکاهش خشونت ها، رهایی زندانیان بیشتر و بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان متمرکز بوده است.

سید اکبرآغا، عضو پیشین گروه طالبان، گفت: «امریکاییان تلاش به این دارند که پیش از نیروهای خارجی گفت و گوهای میان افغانان شروع شود و نتیجه یی به دست بیاید که خروج شان مسوولانه صورت بگیرد.»

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر  می گوید که، مایک پامپیو پذیرفت که طالبان با هدف قرار ندادن شهرهای بزرگ و مرکزهای بزرگ نظامی حمله های شان را پایین نگهداشته اند.

اما دفتر شورای امنیت ملی می گوید که حمله های طالبان افزایش یافته اند و شمار تلفات غیرنظامیان را در حدود بیست تن در یک شبانه رو میگوید.

عطا الله عطا، رییس نهاد دفاع از حقوق بشر، گفت: «نخیر. ملکیان هرروز همان اندازه بازهم کشته می شوند. نظامیان ما نیز کشته می شوند.»

با این حال سفیر پاکستان به برایند گفت وگوهای میان افغانان امیدوار است.

زاهد نصرالله خان سفیر پاکستان در افغانستان گفت: «پاکستان و جامعه جهانی کار می کنند که مذاکرات میان افغانان برگزار شوند. موانع برگزاری این مذاکرات برداشته شوند. امیدوارم که افغانان باهم بنشینند و مانند توافق نامه امریکا و طالبان در باره یک آتش بس جامع به توافق برسند و این به افغانان بستگی دارد.»

ازسوی دیگر سفارت فرانسه در کابل  گفته است که این کشور از تمدید معافیت بر ممنوعیت سفر یازده رهبر طالبان توسط شورای امنیت سازمان ملل پشتیبانی می کند.

اما در صفحه توییتر سفارت فرانسه در کابل نوشته شده است که برداشتن تحریم ها بر رهبران طالبان وابسته به تعهد این گروه به صلح خواهد بود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق