خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند

بانک جهانی گفته است که از میان ۲۰۰ میلیون دالر، ۱۰۰ میلیون آن را اداره انکشاف بین‌المللی و ۱۰۰ میلیون دالر دیگر را صندوق انکشافی افغانستان می‌پردازد.

در خبرنامه این بانک آمده است که این پول‌ها برای کاهش تأثیرات منفی بحران ویروس کرونا و کمک به افراد و سرمایه گذاری‌های آسیب‌پذیر، هزینه خواهد شد.

مسئول بخش بانک جهانی در افغانستان ابراز امیدواری کرده است که حکومت افغانستان اقدامات اساسی را به هدف تقویت برنامه‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و تقویت زیربناهای اساسی روی دست گیرد.

هینری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان در این باره می‌گوید: «در حالیکه بحران شیوع ویروس کوید ۱۹ سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی افغانستان شده است این برنامه منابع مالی را برای مدیریت اثرات ناگوار این ویروس برای افغانستان فراهم می‌کند. انتظار می‌رود تا با عملی‌شدن این برنامه تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر زندگی خانواده‌های آسیب پذیر رفع شود و بنیادهای اساسی برای تسریع رشد اقتصادی گذاشته شوند. بانک جهانی همچنان متعهد است تا در شرایط دشوار کنونی در کنار مردم افغانستان باقی بماند.»

به گزراش طلوع نیوز، بر بنیاد خبرنامه بانک جهانی، قرار است با فراهم‌سازی این بستۀ کمک مالی بلاعوض دسترسی سرمایه گذاری‌های کوچک و متوسط به قرضه و منابع مالی از طریق تعدیلات لازم در قوانین و مقررات افزایش یابد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق