خبرهای مرتبط

جمع

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

لیست افرادی را که قرار بود طالبان بکشند؛ گفته می‌شود کار حکومت است

در این روزها لیست افرادی در رسانه‌ها دست به دست می‌شود که گویا طالبان می‌خواستند یا می‌خواهند آن‌ها را از بین ببرند.

لیست نشرشده شامل برخی از نویسندگان، سیاسیون، آگاهان سیاسی و افراد مطرح در رسانه‌ها می‌باشد. این افراد نام‌برده در لیست از جملۀ کسانی‌اند که در حال حاضر برای صلح کار می‌کنند. به گفته رسانه‌ها این افراد در تلاش برداشتن موانع از مسیر صلح است.

طالبان قطر در این باره به کابل نیوز گفته‌اند که تهیه و بروزدادن این لیست کار استخبارات کابل است و ما آن را کاملاً رد می‌کنیم. آن‌ها گفته‌اند که حکومت کابل با این کارش می‌خواهد صدای فعالان در روند صلح را خاموش کند.

لیستی که در رسانه‌های اجتماعی نیز دست به دست می‌شود و گویا طالبان از استخباراتش خواسته است که آنان را بکشند؛ عبارتند از: رحمت الله نبیل، حضرت عمر زاخیلوال، عبدالکریم خرم، قاضی محمد امین وقات، احمد ضیا مسعود، حکمت خلیل کرزی، سید اکبرآغا، خلیل الله ساپی، امین کریم، همایون همایون، مجیب خلوتگر، ولی الله شاهین، نظر محمد مطمین، دانش کروخیل، فیض محمد ځلاند، آصف آشنا و فیاض ساپی.

برخی از افراد نزدیک به طالبان در این باره گفته‌اند که به میان‌آمدن این لیست و رسانه‌ای شدن این نام‌ها برای این است که حلقاتی در حکومت می‌خواهند با این کارها افکار عمومی را سردگم کنند. این لیست به این دلیل بیرون داده شده است که می‌خواهند ذهنیت مردم را علیه طالبان شکل بدهند.

ولی الله شاهین به کابل نیوز گفت:‌ در حکومت افغانستان کسانی استند که می‌خواهند افراد کارکن و تأثیرگذار در پروسه صلح را از بین ببرند.

طالبان قطر نیز این کار را مربوط به استخبارات حکومت می‌دانند. آن‌ها هدف از این کار را خاموش‌کردن صدای رسای فعالان صلح خواند.

سهیل شاهین به کابل نیوز گفت: این لیست از طرف امارت اسلامی طالبان نیست. ما این قضیه را به شدت رد می‌کنیم. او افزود این کار از طرف استخبارات اداره کابل جور شده است؛ زیرا آن‌ها می‌خواهند، افراد فعال در پروسه صلح را از صحنه خارج و آوازشان را خاموش کنند.

شاهین کشته شدن میرعبدالباقی امین را نیز کار حکومت دانست و افزود: ما سر این‌ها صدا می‌کنیم که با این کارهای‌تان شعله جنگ را افروخته‌تر نکنند در غیر آن مسئولیتش به دوش همین اداره خواهد بود.

زاخیلوال در این باره بدون این که از کسی نام ببرد در صفحه توییترش نگاشته است: کسی یا گروهی که این کار را کرده است و با کدام نیت این کار کرده؟ ما می‌شناسیم و در رابطه خاموش نخوایم نشست.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق