خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

بغلان مرکزی در آستانه سقوط

متأسفانه سیلاب در ولایت پروان خساراتی جانی و مالی زیادی برجای گذاشته. به گفته رسانه‌ها تعداد کشته‌ها و زخمیان از مرز صد تن گذشته است. این حادثه از آنجا غم‌انگیزتر شده است که حکومت پیش‌بین این رخداد نبوده و مردم را به حال خودشان رها کرده بود. این در حالی است که حکومت باید پیش‌بین این رخداد می‌بود و مردم را از خطرات آن آگاه می‌کرد. اداره هواشناسی باید در این باره برای مردم آگاهی لازم را می‌داد که نداده است.

به هر حال آنچه نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد اکنون حکومت می‌باید حواسش را جمع کند که اتفاق دیگری نیفتد. اگر نتوانست در حادثه پروان مردم را یاری برساند لااقل تلاش کند که از وقوع حادثه بغلان جلوگیری کند.

به گزارش رسانه‌‌ها حملات طالبان در شمال افغانستان به خصوص در ولایت بغلان افزایش یافته است و حتی گفته می‌شود که در آستانه سقوط است. مسئولان و مردم بغلان نگران آمدن سیل‌طالبان است.

در حالی‌که حملات طالبان در هفته‌های اخیر به نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است، مقامات محلی «بغلان مرکزی» می‌گویند که اگر نیروهای کمکی نرسند این ولسوالی سقوط خواهد کرد.

به نقل از تسنیم، «سمیع‌الدین ناظر» عضو شورای ولایتی بغلان گفت که از شب گذشته درگیری نیروهای امنیتی افغانستان با طالبان در ولسوالی «بغلان مرکزی» ادامه دارد و نیروهای امنیتی در حال عقب‌نشینی هستند.

وی افزوده است که قسمت‌هایی از «کارخانه قند» و «خیابان 12 گانه» در حملات طالبان سقوط کرده است و اگر کمک‌های نظامی زودتر نرسد این شهرستان به طور کامل سقوط می‌کند.

«فیزوزالدین ایماق» از دیگر اعضای شورای ولایتی بغلان نیز به «آوا» گفته است که جنگ  در اطراف شهرستان بغلان مرکزی به شدت جریان دارد.

وی به نقل از منابعی افزود که مناطقی در نزدیکی قرارگاه فرمانده «میرویس» از فرماندهان حزب اسلامی نیز به تصرف طالبان درآمده است.

طالبان پس از توقف روند آزادی زندانیان این گروه توسط دولت افغانستان درگیری‌ها در سراسر این کشور را تشدید کرده است.

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز در واکنش به حمله انتحاری روز گذشته طالبان به نیروهای ویژه ارتش در ولایت بلخ اظهار داشت که این گروه برخلاف توافقنامه دوحه، حملات به شهرهای بزرگ را افزایش داده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق