خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

اعتراض در غزنی؛ 17 معترض در شلیک پولیس زخمی شده‌اند

معترضان و وکلای مردم غزنی در شورای ولایتی از شلیک نیروهای پولیس و آمر حوزه اول شهر غزنی به سوی معترضان خبر داده و می‌گویند که در نتیجه این شلیک‌ها، 17 معترض زخم برداشته‌اند. این اعتراض باشنده‌های ساحه نوآباد شهر غزنی روز گذشته در محکومیت به اعمال زورگویانه تجلیل‌کنندگان از هفته شهید راه‌اندازی شده بود. روز  شنبه تجلیل‌کنندگان از هفته شهید شیشه‌های موترهای مردم نوآباد شهر غزنی را شکستند و بر سر مردم نیز زورگویی کردند.

روز چهارشنبه (19 سنبله) صدها تن از باشنده‌های ساحه نوآباد شهر غزنی در اعتراض به شکسته‌شدن شیشه موترهای تعدادی از باشنده‌های این ساحه از سوی تجلیل‌کنندگان هفته شهید، از این ساحه به طرف مرکز شهر تظاهرات کرده بودند که این اعتراض از سوی نیروهای امنیتی سرکوب شد.

 فاطمه رحیمی، یک عضو شورای ولایتی غزنی در مورد تلفات شلیک پولیس به سوی معترضان به آوا گفت: امروز اعتراض مردم نوآباد، شهر غزنی از سوی پولیس در ساحه پارک حکیم سنایی در حوزه اول شهر سرکوب شده و در نتیجه شلیک آمر این حوزه و نیروهای امنیتی، بیش از 17 معترض زخمی شده‌اند.

 خانم رحیمی افزود که زخمیان به شفاخانه انتقال یافته و فعلا اعتراض پایان یافته است.

 وی خواهان تحقیقات عادلانه ارگان‌های مسوول در مورد اتفاق امروز و دیروز شده و تاکید کرد که باید در آینده جلو تنش‌های قومی و آزار و اذیت مردم گرفته شود.

 معترضان نیز از شلیک نیروهای پولیس به سوی مردم انتقاد کرده، می‌گویند که اعتراض حق مردم است، ولی نیروهای امنیتی به این حق احترام قایل نیستند و همیشه اعتراض مردم را سرکوب می‌کنند.

 علی حسن، یک معترض در این رابطه به آوا گفت که نیروهای پولیس امروز تظاهرات بر حق شهروندان غزنی را به خاک و خون کشاندند و در نتیجه شلیک پولیس، افرادی زیادی زخم برداشته‌اند.

 این معترض نیز خواهان برخورد با عاملان اتفاقات دیروز و امروز در این شهر شد.

 با تماس‌های مکرر موفق به دریافت نظر مسوولان امنیتی غزنی در این مورد نشدیم.

 گفتنی است که روز گذشته در سالروز شهادت احمدشاه مسعود، قهرمان ملی و از رهبران جهادی، در ساحه نوآباد و حکیم سنایی شهر غزنی، مردم محل و تجلیل‌کنندگان باهم درگیر شده بودند که در نتیجه این درگیری، شیشه ده‌ها موتر شکسته است. هر دو جانب یک‌دیگر را متهم به آغاز این درگیری می‌کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق