خبرهای مرتبط

جمع

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

مذاکرات دوحه؛ گروه‌های تماس بار دیگر روی موارد اختلافی بحث کردند

هیئت مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان از دیدار گروه‌های تماس دو طرف به هدف حل اختلاف‌ها برای آغاز مذاکرات مستقیم خبر داده‌اند.

نادر نادری، عضو هیئت مذاکرۀ‌کننده حکومت افغانستان روز دوشنبه ۲۸ سپتامبر (هفتم میزان) در صفحه توییترش نوشته بود که گروهای‌تماس دو طرف، ناوقت روز یک‌شنبه در یک نشست مشترک درباره موارد اختلافی اصول و طرزالعمل کاری گفتگوهای بین‌الافغانی بحث و گفت‌وگو کرده و این دیدار چندین ساعت ادامه داشت.

آقای نادری در این مورد جزئیات بیشتر نداده است؛ اما تأکید کرده که این نشست‌ها به هدف حل اختلاف‌ میان گروه‌های تماس دو طرف ادامه خواهد داشت.

هم‌چنان آقای نادری چاشت روز دو‌شنبه در نشستی خبری در دوحه گفت که گروه‌های تماس جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان امروز نیز نشستی در بارۀ موارد اختلافی کارشیوه، برگزار خواهند کرد.

نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز در صحفۀ توییترش گفته است که تلاش‌ها برای حل موارد اختلافی میان دو طرف جریان دارد.

آقای وردگ افزوده که با حل این اختلاف‌‌ها، مذاکرات بین‌الافغانی میان هیئت‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان آغاز خواهد شد.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتامبر به گونۀ رسمی در دوحه پایتخت قطر آغاز شد و قرار بود این گفتگوها یک روز پس از مراسم افتتاحیه، میان دو طرف آغاز شود اما به دلیل اختلاف‌ها در طرزالعمل کاری، با آن که حدود شانزده روز از گشایش آن می‌گذرد تا هنوز اصل گفت‌وگوها آغاز نشده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق