خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

هیئت مذاکره‌کننده دولت: مذاکرات قطر طبق هدف تعیین‌شده پیش می‌رود

یک عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان در مذاکرات جاری صلح می‌گوید که مسایل ارزیابی‌شده می‌تواند برای پیشرفت در مذاکرات بعدی اساس خوب باشد.

از آغاز مذاکرات بین تیم‌های دولت افغانستان و طالبان سه هفته می‌گذرد، اما تا حال کدام پیشرفت چشم‌گیر حاصل نشده است.

فوزیه کوفی عضو تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان می‌گوید که در مذاکرات کنونی بعضی مسایلی هم مطرح شده‌ است که باید در ‌آینده مورد بحث قرار می‌گرفت ولی دو طرف فعلاً آن را بررسی می‌کنند.

خانم کوفی این عمل را یکی از خوبی‌های گفت‌وگوی‌های کنونی هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان خوانده و گفته است که مذاکرات فعلی می‌تواند برای آینده یک اساس خوب باشد.

فوزیه کوفی در صحبت با رادیو آزادی گفت: “صحبت‌های‌که صورت می‌گیرد از بُعد تخنیکی اگر وقت‌گیر می‌شود، طولانی می‌شود مردم ناراحت می‌شوند. مردم می‌خواهند نتیجه بگیرند، نهایت برداشت من، ما در مسیر درست حرکت می‌کنیم فقط اینکه یک مقدار به این گفت‌وگوها سرعت بخشیده شود. به نظر من تمام مواردی که شش ماه بعد در این گفت‌و‌گو مطرح می‌شد امروز مطرح شده که یک سنگ بنای خوبی را برای آینده موفقیت مذاکرات می‌تواند بگذارد.”

خانم کوفی می‌گوید مردم حق دارند خواهان سرعت از تیم‌های مذاکره کننده باشند، اما اضافه می‌کند مذاکرات فعلاً هم عقب نمانده و طبق هدف تعیین‌شده پیش می‌رود.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر هم گفته است که طالبان به روند فعلی مذاکرات خوشبین هستند. او شب گذشته به رادیو آزادی گفت که طالبان به حل مشکلات باقی مانده امیدوار می‌باشند.

ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت افغانستان در امور صلح در این باره به رادیو آزادی گفته است که هیئت دولت افغانستان به جلسات خود دوام می‌دهد: “مجالس داخلی تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان و مجالس عمومی ادامه خواهد داشت و کار روی نهایی ساختن طرزالعمل جلسات جریان خواهد داشت.” تأکید گروه طالبان که می‌گوید موافقتنامه صلح ماه فبروری بین طالبان و امریکا اساس مذاکرات صلح بین‌الافغانی باشد و موقف دولت افغانستان که می‌گوید برای حل مسایل جنجال بر انگیز در پهلوی فقه حنفی به فقه جعفری هم مراجعه شود، از جمله مسایلی می‌باشند که طرف‌ها در مورد آن‌ها اختلاف نظر دارند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق