خبرهای مرتبط

جمع

حکومت سرپرست: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعالیت ندارد

وزیر دفاع حکومت سرپرست به تازه‌گی گفته است که...

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

مشرانوجرگه خواستار اقدامات لازم برای تأمین امنیت شهر کابل شد

مشرانوجرگه، نگرانی‌ها از وضعیت امنیتی شهرکابل را با رئیس جمهور و ارگان‌های امنیتی شریک می‌کند؛ تا برای جلوگیری از ناامنی‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

این درحالی است که با گذشت هر روز، جرایم جنایی در شهر کابل بیشتر می‌شود و در آخرین مورد، چند روز قبل افراد مسلح ناشناس، یک داکتر شفاخانه جمهوریت کابل را اختطاف کرده‌اند.

قابل ذکر است که سرقت مبایل، اموال و وسایل به حدی افزایش یافته است که اخیراً کاربران شبکه‌های اجتماعی، کمپاینى را زیر نام «کابل امن نیست» به راه انداخته‌اند؛ تا مسئولان امنیتی به امنیت شهر توجه کنند.

به نقل از پژواک، مصطفی ظاهر نماینده مردم در مشرانو جرگه، در نشست روز یک‌شنبه این جرگه گفت که در کابل هیچ کس مصئون نیست و همه روزه يک تعداد جوانان، به خاطر یک مبایل و موتر کشته می‌شوند.

موصوف گفت که مسئولان بی‌توجهی می‌کنند و در راستای جلوگیری از جرایم جنایی ناکام استند.

محمد علم ازدیار، نایب اول مشرانوجرگه نیز گفت که با گذشت هر روز، وضعیت امنیتی در کابل بدتر می‌شود و جرایم جنایی در این شهر به اوج رسیده است.

وی ضمن تأکید بر مجازات عاملان رویدادهای جنایی در کشور افزود: «اگر با مجرمین برخورد جدی صورت گیرد، جرایم کاهش پیدا می کند.»

فضل هادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه، در مورد نگرانی‌های موجود از افزایش ناامنی‌ها گفت: «من شخصاً نگرانی شما را به رئیس جمهور می‌رسانم و کتباً به وزارت امور داخله و ریاست امنیت ملی نیز شریک می‌کنم تا در مورد اقدامات صورت گیرد.»

به گفتۀ موصوف، این جرگه هفتۀ گذشته نیز مسئولان امنیتی را در پیوند به ناامنی‌ها به کمیته رؤسا فرا خوانده بود و اگر لازم بود بار دیگر نیز فرا می خوانند تا در مورد به اعضای جرگه پاسخ دهند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق