خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

مجلس سنا: توافقنامه امریکا و طالبان، باعث کاهش جنگ در کشور نشده است

سناتوران در جلسه امروز این مجلس گفتند که امضای توافقنامه امریکا با طالبان، باعث نشده تا جنگ در کشور کاهش یابد و پس از آغاز مذاکرات صلح، حملات طالبان افزایش یافته است.

مجلس سنا در اعلامیه ای با گلایه از عدم توقف جنگ پس از آغاز گفتگوهای صلح با طالبان گفته که امضای توافق‌نامه‌ صلح ‌ميان‌ امريكا وطالبان سبب صلح نشده، بلكه پس از آغاز مذاكرات صلح حملات طالبان افزایش یافته است.

مجلس‌سنا ازامریکا به عنوان متحد استراتژیک و هم‌پیمان نظامی خواسته که برای استقرار صلح و ثبات دائمى در كنار دولت و ملت افغانستان قرار داشته باشد.

این مجلس همچنین به حکومت افغانستان توصیه کرده که «در رابطه به تصاميم اخير امريكا درقبال افغانستان با استفاده از دیپلماسى فعال و اقناع دولت امريكا مبنى بر حمايت دوامدار از دولت بخصوص نيروهاى امنيتى افغانستان مطابق متن قرار داد امنيتى كابل-واشنگتن اقدام نماید.»

مجلس سنا همچنان پیشنهاد کرده که حکومت «اجماع منطقه‌اى و بين‌المللى را با پا در ميانى سازمان كنفرانس کشورهای اسلامى، سازمان ملل متحد، شوراى امنيت سازمان ملل شكل دهد تا روند گفتگوهاى صلح به نتيجه ملموسی برسد.»

در بخشی از اعلامیه سنا از حکومت افغانستان خواسته است تا به طرف امریکایی قناعت دهد که تاسیسات نظامی‌شان در افغانستان را پس از ترک، تخریب نکنند و برخی تجهیزات نظامی را بجای بردن به پاکستان، به نیروهای امنیتی افغان بسپارند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق