خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

طالبان در واکنش به پیروزی بایدن: توافقنامه را با دولت امریکا امضا کردیم نه ترامپ

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اظهار داشته است که توافقنامه قطر بین این گروه و دولت امریکا است و پیروزی بایدن در انتخابات نباید بر اجرایی‌شدن این توافق تاثیری بگذارد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت که امیدوار است رئیس جمهور جدید امریکا بر توافقنامه قطر که زمینه خروج کامل نیروها از افغانستان را فراهم می‌کند، پایبند باشد.

نعیم به «خبرگزاری فرانسه» گفته است که: «ما با دولت امریکا توافق را امضا کردیم نه یک شخص؛ امیدواریم روندی که آغاز شده تضعیف نشود بلکه تقویت گردد».

براساس توافقنامه صورت گرفته بین امریکا و طالبان همه نیروهای خارجی باید به به ازای تعهدات طالبان برای مبارزه با تروریسم تا ماه می سال 2021 خاک افغانستان را ترک کنند.

از زمان امضای این توافقنامه تاکنون امریکا چندین پایگاه بزرگ را تخلیه، بسیاری از تجهیزات نظامی را معدوم و هزاران نیرو را نیز از افغانستان خارج کرده است.

سخنگوی طالبان درباره مذاکرت بین‌الافغانی نیز گفت: این مذاکرات بخشی از توافقنامه با امریکا است و بدون تاثیر از نتیجه انتخابات باید ادامه یابد.

وی افزود: این توافقنامه به سود منافع مردم افغانستان و منافع مردم امریکا است، این توافق نباید مورد تغییر قابل توجهی قرار گیرد و در همان حالتی که توافق شده باید اجرا شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق