خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

طالبان دارای هواپیمای بی‌سرنشین شده‌اند و خارجی‌‌ها آن‌ها را آموزش می‌دهند

نیروهای خارجی از دیرباز به این‌سو در صفوف طالبان حضور دارند و در کنار آن‌ها علیه مردم و دولت افغانستان می‌جنگند. دولت و رسانه‌های متعدد بارها در این باره گزارش‌ها نشر کرده‌اند. با توجه به آنچه گفته شد اکنون مسئولان در ولایت فاریاب می‌گویند که خارجی‌ها به طالبان استفاده از پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) یا هواپیماهای بی‌سرنشین را آموزش می‌دهند.

به نقل از سلام‌ وطن‌دار، نقیب‌الله فایق، والی فاریاب می‌گوید، طالبان در درگیری‌های ولسوالی خواجه‌سبزپوش این ولایت با استفاده از پهپادها موقعیت نیروهای امنیتی را تشخیص می‌دهند.

به گفتۀ آقای فایق، شهروندان خارجی با انگیزۀ داعشی به جنگجویان طالبان استفاده از پهپادها را آموزش می‌دهند.سیدعزت‎الله، یکی از فرماندهان پیشین گروه طالبان به سلام‌وطندار گفته است، در مدتی که میان گروه طالبان به عنوان فرمانده ولایت فاریاب فعالیت داشته، شاهد حضور طالبان خارجی از کشورهای ایران، سوریه، اوزبیکستان و پاکستان بوده است.

به گفتۀ آقای عزت‌الله، رهبری جنگ در ولایت فاریاب را اتباع خارجی به عهده دارند و تمام تحرکات طالبان به دست آنان است.طالبان تا کنون در پیوند به حضور اتباع خارجی در صفوف‌شان و استفاده از پهپادها چیزی نگفته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق