خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

فواید لیمو برای بهبود تنفس، خواب و افسردگی

لیمو به عنوان ماده‌ای با کاربرد‌های متعدد شناخته شده اما آن‌چه زیاد شناخته نشده است فواید سلامتی آن در ارتباط با خواب، تنفس و سایر موارد است.

یکی از عادات مفیدی که می‌تواند هر شب پیش از خواب دنبال شود، قرار‌دادن تکه‌های لیمو در کاسه در کنار جای خواب به دلیل مزایای آن است؛ این مزایا عبارتند از: 

1- تصفیه هوا: بدون نیاز به استفاده از هر‌گونه ماده کیمیاوی یا سمی، با چند تکه لیمو در کنار تخت خواب، هوای تمیزتری دریافت خواهید کرد؛ زیرا این نوع ماده خوراکی حاوی توانایی پاک‌کنندگی بسیار قوی است.

2- بهبود کیفیت خواب: داشتن هوای بهتر در اتاق خواب برای بهبود کیفیت خواب بسیار مهم است؛ زیرا تأثیر مثبتی در دفاع ایمنی بدن انسان دارد.

3- بهبود تنفس: اگر از آلرژی یا تنگی تنفس رنج می‌برید، قرار‌دادن برش‌های لیمو بر روی رخت‌خواب به شما کمک می‌کند تا در طول شب به راحتی تنفس کنید.

4- نشاط گلو و سر: خوابیدن در تمام طول شب در کنار تکه‌های با‌طراوت لیمو، کمک بزرگی برای بیدار‌شدن با گلوی تازه و بدون از هرگونه مشکل و ذهن پر‌انرژی‌تر و متمرکزتر از حد معمول است.

5- از بین‌رفتن افسردگی: رایحه لیمو قادر به از بین‌بردن اضطراب و افسردگی است، در واقع رایحه لیمو به شدت بر روی روحیه تأثیر می‌گذارد، با عادت به خواب هنگام استنشاق رایحه لیمو، می‌توانیم با آرامش بیش‌تری از خواب بیدار شویم و از آن لذت ببریم

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق