خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

لاوروف از فعال‌شدن دوباره جنگ‌جویان گروه داعش در شمال افغانستان نگرانی کرد

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز سه‌شنبه، چهارم قوس هنگام سخنرانی در نشست جنیوا از تحرک دوبارۀ جنگ‌جویان گروه داعش در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرد. لاوروف گفته است که جنگ‌جویان داعش دوباره در شمال افغانستان فعال شده‌اند و فعالیت‌های آنان امنیت آسیای مرکزی را تهدید می‌کند.

به نقل از خبرگزاری نشانه، وزیر خارجۀ روسیه فعالیت داعش را افغانستان «چالش‌برانگیز» توصیف کرده و گفته است که روسیه برای سرکوب این گروه تروریستی آمادۀ همکاری‌های نظامی با دولت افغانستان است.

لاوروف در این نشست حمایت روسیه را از روند صلح افغانستان اعلام کرد و تأکید کرده که این گفت‌وگوها باید به تأمین صلح پایدار در افغانستان بینجامد.

وزیر خارجۀ روسیه در بخش دیگری از سخنانش تولید مواد مخدر را در افغانستان چالش‌زا خوانده و می‌گوید که تولید انبوه مواد مخدر در این کشور به منبع بزرگ تمویل تروریسم بدل شده است. سرگی لاوروف خاطرنشان می‌سازد که کشورش آماده است برای کاهش میزان تولید مواد مخدر نیز با دولت افغانستان همکاری کند.

این در حالی است که بر اساس ارقام جهانی ۸۰ درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می‌شود. دولت افغانستان و جامعۀ جهانی باوجود تلاش‌های متعدد نتوانسته‌اند جلو کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در این کشور را بگیرند. گروه طالبان درصدی بلندی از عوایدشان را از فروش مواد مخدر تأمین می‌کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق