خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

فلم گاو امریکایی دو جایزه خارجی را از آن خود کرد

فلم کوتاه «گاو امریکایی» به نویسندگی و کارگردانی آسمان طوسی، برنده دو جایزه از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «اریکا نَتیوا Arica Nativa» شیلی و یازدهمین دوره جشنواره «لاینس Lions» ترکیه شد.

این فلم کوتاه در پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی Arica Nativa شیلی که از تاریخ شش تا ۱۵ نومبر برگزار شد، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران از این جشنواره شد.

پانزدهمین دوره جشنواره Arica Nativ شیلی همه‌ساله در شهر اریکا واقع در شمال شیلی برگزار می‌شود و فلم‌های بومی و محلی از جایگاه ویژه‌ای در این جشنواره برخوردار هستند.

هم‌چنین گاو امریکایی در یازدهمین دوره جشنواره Lions ترکیه که ۱۹ نومبر در شهر استانبول برگزار شد، توانست جایزه بهترین فلم جشنواره را از آن خود کند.

هدف این جشنواره کشف استعدادهای جوان در سطح بین‌المللی در عرصه فلم‌سازی است و این رویداد کمک می‌کند تا استعدادهای درخشان در صنعت سینما توسعه یابند.

این جشنواره پیش از این قرار بود در ماه می ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و فزیکی و در یک بستر محدود در ۱۹ نومبر ۲۰۲۰ آثار منتخب خود را به نمایش درآورد.

این جشنواره در پنچ‌بخش بهترین کارگردانی، بهترین فلم، جایزه ویژه هیئت داوران، دیپلم افتخار و جایزه ویژه جشنواره به آثار منتخب جایزه داد که در بخش بهترین فلم از رتبه یک تا سه گاو امریکایی ساخته آسمان طوسی رتبه اول را کسب کرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق