خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

پارلمان بودجه وسط سال مالی 1399 را تصویب کرد

نمایندگان مجلس می‌گویند که طرح سند بودجه وسط سال مالی 1399 توسط پارلمان تصویب شده است. در حالی دو هفته قبل، بررسی بودجه وسط سال مالی 1399 با اکثریت آرای نمایندگان مجلس رد شده بود.

شماری از اعضای مجلس نمایند‌گان می‌گویند که این مجلس روز (شنبه، ۸ قوس) با اکثریت آرا بودجه‌ وسط سال مالی ۱۳۹۹ را با وجود مخالفت‌ها تصویب کردند.

عبدالرئوف انعامی؛ عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس گفته که در بودجه وسط سال حکومت، حدود ۱۱ میلیارد افغانی از تنقیص و تزیید در نظر گرفته شده‌است.

به نقل از آوا، طبق سند، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون افغانی به فواید عامه، یک میلیارد به وزارت انکشاف دهات، ۸۳۰ میلیون به وزارت صحت و ۸۹۰ میلیون هم به وزارت شهرسازی اختصاص یافته است.

برخی از اعضای مجلس می گویند که در انتقال پول در این بودجه از یک واحد به واحد دیگر فساد صورت گرفته و آنان خواهان روشن شدن این موضوع هستند و نهادهای مربوطه باید در این مورد پاسخگو باشند.

این در حالی است که حدود دو هفته قبل کمیسیون امور مالی و بودجه مجلس در نشست روز دوشنبه 19 عقرب، طرح بررسی بودجه وسط سال 1399 که در 19 میزان از سوی حکومت به مجلس پیشنهاد شده ‌بود، را رد کرده بودند.

میرافغان صافی، رئیس این کمیسیون، گفته بود که در بررسی وسط سال تغییرات در بودجه 54 اداره پیشنهاد شده است که کمیسیون تمام این ادارات را خواسته و در مورد تغییرات وارده با آنان بحث کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق