خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

افغانستان و قطر روى همکارى‌هاى بيشتر و پروسه صلح گفت‌وگو کردند

حنيف اتمر وزير امور خارجه با سفير قطر، مقيم کابل در مورد گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، صحت و تعلیم، گفت‌وگوهای صلح و موضوعات مرتبط دیگر صحبت و تبادل نظر کردند.

در يک خبرنامه که از طرف وزارت امور خارجه منتشر شده آمده است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه با سعید بن مبارک الخیارین الهاجر، سفیر دولت قطر مقیم کابل، در دفتر کارش دیدار و ملاقات کرد.

به نقل از پژواک، منبع افزوده است، درين ديدار حنيف اتمر از غم‌شریکی دولت و مقامات قطری و اشتراک آقای دکتور مطلق القحطانی، فرستادهٔ ویژه وزیر امور خارجه قطر در امر مبارزه با تروریزم و میانجیگری برای حل منازعات، در مراسم تشییع جنازهٔ عبدالحکیم دلیلی سفیر افغانستان در دوحه ابراز سپاس و امتنان نمود.

موصوف روابط میان افغانستان و قطر را دوستانه و برادرانه خواند و از تلاش‌های دوحه برای آغاز و ادامه گفت‌وگوها میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به نیکی یادآوری کرد.

در خبرنامه آمده است، سپس سفیر قطر مقیم کابل با تقدیر از تلاش‌های دلیلی در راستای گسترش و تقویت مناسبات میان افغانستان و قطر، درگذشت وی را ضایعه بزرگ دانسته، با تأکید بر ادامه همکاری‌های کشور متبوعش در بخش‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان، پیام شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر آن کشور را به وزیر امور خارجه کشور تسلیم نمود.

در این ملاقات طرفین راجع به گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها میان افغانستان و قطر در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، صحت و تعلیم، گفت‌وگوهای صلح و موضوعات مرتبط دیگر، صحبت و تبادل نظر کردند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق