خبرهای مرتبط

جمع

اسپانیا تایید کړه چې درې وګړي یې د بامیانو برید کې وژل شوي دي

په افغانستان حکومت او بامیانو کې دوو سیمه‌ییزو سرچینو...

جنگ درفلسطین؛ معاون دبیر کل سازمان ملل: جهان راه خود را گُم کرده است

مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانۀ و هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های اضطراری...

حملۀ روز گذشته در بامیان شش کشته بر جا گذاشت

وزارت داخلۀ حکومت سرپرست اعلام کرده که شمار تلفات...

درگیری میان نیروهای حکومت سرپرست و مرزبانان پاکستانی 18 کشته و زخمی برجا گذاشت

در نتیجه درگیری‌ میان نیروهای حکومت سرپرست افغانستان و...

ناتو: ما به نیروهای امنیتی افغانستان برای دستیابی به صلح پایدار کمک می‌کنیم

 علی‌رغم عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان، ناتو همچنان بر ادامه حضور و کمک‌هایش به نیروهای امنیتی افغانستان تأکید می‌کند.

پس از اعلام واشنگتن مبنی بر کاهش سطح نیروهای امریکایی به 2500 در افغانستان ، ناتو روز شنبه اعلام کرد که موضیع‌اش در باره افغانستان تغییر نکرده است.

 ناتو در بیانیه‌ای خاطر نشان کرده است که: «ایالات متحده قبلاً اعلام کرده بود که حضور خود را در افغانستان به 2500 سرباز کاهش می‌دهد. آنها همچنین روشن کرده بودند که کمک‌های‌شان را در قالب مأموریت پشتیبانی قاطع ادامه خواهند داد. موقعیت ناتو تغییر نکرده است. ما در حال حاضر مأموریت آموزش، مشاوره و مساعدت خود را با یک ستاد در کابل و چهار فرماندهی منطقه ادامه می‌دهیم.»

 در بیانیه آمده است: “ما به نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش برای دستیابی به صلح پایدار کمک می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که افغانستان هرگز دیگر به پناهگاهی امن برای تروریسم بین المللی تبدیل نشود.”

 این سازمان اظهار داشت كه به روند صلح افغانستان ادامه می‌دهد و به عنوان بخشی از روند صلح، ناتو آماده است تا بیشتر متناسب با رویكرد مبتنی بر شرایط خود، حضور خود را تعدیل كند.

 “در ماه‌های آینده، ما به ارزیابی حضور خود بر اساس شرایط زمینی ادامه خواهیم داد.

 وزیران دفاع ناتو در نشست ماه فبروری در مورد حضور ما در افغانستان بحث خواهند کرد. هر مسیری را که انتخاب کنیم مهم است که این کار را با هم و به صورت هماهنگ و آگاهانه انجام دهیم.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق