خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

دبیرکل ناتو: حضور ما در افغانستان مبتنی بر شرایط است

درحالی که سطح نیروهای امریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته، دبیرکل ناتو تاکید کرد که حضور نیروهای این سازمان در افغانستان مبتنی بر شرایط است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان تصریح کرده است که «موضع ناتو تغییر نکرده و حضور ما مبتنی بر شرایط است.»

استولتنبرگ در توییتی نوشت: ما به کمک نیروهای امنیتی افغان ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان هرگز بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود.

ناتو پیش از این نیز در واکنش به کاهش سطح نظامیان امریکایی در افغانستان اعلام کرده بود که این سازمان حضور خویش را مبتنی بر شرایط میدانی در افغانستان تعدیل خواهد نمود.

ناتو همچنین تاکید کرد که اعضای این سازمان ماه آینده درباره حضور در افغانستان دیدار می‌کنند و هرگونه تصمیم در این باره بطور هماهنگ اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است که «کریستوفر میلر» سرپرست دفاع امریکا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد نظامیان امریکایی در افغانستان طبق فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا به 2500 نفر کاهش یافته است.

میلر همچنین تصریح کرد: «اگرچه این وزارتخانه می‌تواند برای کاهش هرچه بیشتر تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان و رساندن آن به صفر تا ماه می 2021 (4 ماه دیگر) برنامه‌ریزی کند، اما کاهش تعداد نیروها در آینده بستگی به شرایط خواهد داشت.»

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق