خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

دولت جدید امریکا، خلیل‌زاد را به عنوان نماینده ویژه در افغانستان حفظ می‌کند

شبکه تلویزیونی سی ‌ان ‌ان به نقل از سه منبع نزدیک به حکومت جوبایدن گزارش داد که رییس جمهور بایدن، زلمی خلیل‌زاد را همچنان به عنوان نماینده ویژه واشنگتن برای صلح افغانستان، حفظ می‌کند.

پس از تاکید دولت بایدن به بررسی توافقنامه امریکا با طالبان، منابع اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید امریکا، «زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه ترامپ برای صلح افغانستان را در این سمت ابقا می‌کند.

«سی‌ان‌ان» نوشت که این اقدام متداول نیست زیرا به طور معمول هر دولت جدید افرادی را از تیم‌های خود به جای مقامات سیاسی منصوب می‌کنند، به ویژه در سمت‌های سیاسی با چنین اهمیتی.

این شبکه تلویزیونی همچنین تاکید کرد که ابقای خلیل‌زاد در این سمت نشان دهنده تعهد اولیه تیم بایدن به توافقنامه امریکا و طالبان است تا اینکه تیم جدید توافقنامه را بدقت مورد بررسی قرار داده و سیاست خود را درباره افغانستان ایجاد کند.

زلمی خلیل‌زاد بیش از دو سال است که در این سمت کار می‌کند، روابط او با دولت افغانستان پر تنش بوده زیرا کابل اقدامات خلیل‌زاد را به نفع طالبان می‌داند و حتی در آخرین سفر وی به کابل رئیس جمهور افغانستان از دیدار با او خودداری کرد.

این در حالی است که «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی امریکا نیز در تماس تلفنی با همتای افغان خود گفته که واشنگتن توافق با طالبان را مورد بازنگری قرار خواهد داد. آقای خلیل‌زاد را دانلد ترامپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده به این سمت گماشت و در ماه فبروری گذشته میلادی توافقنامه تاریخی را با گروه طالبان در دوحه امضا کرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق