خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

پاکستان: دولت جديد امريکا بايد نقش بیشتر در روند صلح افغانستان بگيرد

حکومت پاکستان خواستار نقش بيشترى دولت جوبايدن در روند صلح افغانستان شده و گفته است که نبايد اين فرصت پيش آمده را از دست داد. شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفته است که فرصت پیش آمده پس از مدت‌ها فراهم شده است.

اين مقام بلند پايۀ پاکستانى اين مطالب را در گفت و گو با الجزيره بيان کرده و افزوده است که دولت جدید آمریکا باید نقش بیشتری در روند صلح افغانستان بازی کند و اين فرصت را ازدست ندهد.

اين درحاليست که دیپلوماتی که از سوی جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا برای مقام وزارت خارجه این کشور نامزد شده است، گفته است که توافقنامه این کشور با گروه طالبان را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد. از سوی هم اسد مجید خان، سفیر پاکستان در واشنگتن نیز خواهان همکاری بیشتر اسلام و ایالات متحده در روند صلح افغانستان شده است.

پاکستان علاوه بر اينکه از ایالات متحده آمریکا خواسته که به کمک به روند گفت‌وگوهای جاری صلح و خروج نیروهای این کشور از افغانستان ادامه دهد، گفته است دولت جديد امريکا بايد به توافق‌نامه این کشور با گروه طالبان پای‌بند بوده و آن را عملی کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به تاریخ ۲۰ ماه جنوری سال جاری میلادی در کاخ سفید سوگند وفاداری یاد کرد و رسماً به حيث ٤٦ مين رئيس جمهورامريکا به کاخ سفید راه يافت.

با اين حال، رئیس‌ جمهور غنی ساعاتی پس از مراسم سوگند جو بایدن، در تویتی از یک مشارکت تازه با ایالات متحد امریکا سخن زد و گفت که افغانستان در کنار هم‌پیمان راهبردی‌اش ایستاده ‌است.

همچنان عبدالله عبدالله،رئیس شورای عالی مصالحه نیز گفته‌است که مشتاقانه منتظر همکاری‌های حکومت بایدن دربارۀ صلح، ثبات و حقوق‌بشر است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق