خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

هندوستان ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به افغانستان کمک می‌کند

وزارت صحت اعلام کرده که هندوستان تعهد کرده است ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا به افغانستان کمک کند. به گفتۀ این وزارت، قرار است با این مقدار، حدود ۲۵۰ هزار تن واکسن شود.

وزارت صحت دیروز (دوشنبه، ششم دلو) نشستی را با حضور بشیر نورمل، معین پلان و پالیسی این وزارت و نمایندگان سازمان صحی جهان و یونیسف دربارۀ چگونگی تطبیق واکسن کرونای ساخت هندوستان برگزار کرد.

به نقل از سلام وطن‌دار، آقای نورمل از اداره‌های تطبیق‌کنندۀ واکسن کرونا خواسته است که تدبیرهای لازم را برای تطبیق واکسن کرونای ساخت هندوستان روی دست گیرند. معین پلان و پالیسی وزارت صحت تأکید کرده است که افراد معروض به خطر در اولویت این وزارت برای دریافت واکسن کرونا قرار دارند و در مرحلۀ نخست واکسن کرونا به آن‌ها زده خواهد شد.

وزارت صحت مشخص نکرده است که واکسن ساخت هندوستان چه زمانی به افغانستان وارد خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، هندوستان کارزار بزرگی را برای واکسیناسیون سراسری به راه انداخته است. انتظار می‌رود در پایان این کارزار ۱.۳ میلیارد تن در این کشور واکسن شوند.

پیش‌ از این وزارت صحت در تاریخ بیست‌ویکم جدی ام‌سال اعلام کرده بود که افغانستان تا شش ماه دیگر به واکسن کرونا دست‌رسی پیدا می‌کند. این واکسن برای افغانستان به پشتی‌بانی بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی تهیه می‌شود.

معین پلان و پالیسی وزارت صحت هم‌چنان گفته است اتحادیۀ جهانی واکسین، کواکس، بانک جهانی و بانک توسعۀ آسیایی تعهد کرده‌اند که به افغانستان در امر تهیۀ واکسن کرونا کمک کنند.

این در حالی‌ است که در شبانه‌روز ۴ تن در پی ابتلا به کرونا در کشور جان باخته و ۷۸ مورد جدید ابتلا شناسایی شده‌اند. براساس گزارش روزانۀ وزارت صحت، از آغاز گسترش ویروس کرونا تا دیروز ۲۴۰ هزار و ۷۶۹ تن در سراسر کشور آزمایش کرونا داده‌اند. از این میان، ۵۴ هزار و ۷۵۰ تن در سراسر کشور به این ویروس مبتلا شده و ۲ ‌هزار و ۳۹۰ تن در پی ابتلا به آن جان‌ باخته‌اند. همین‌گونه ۴۷ هزار و ۳۶۵ تن از آغاز گسترش کرونا تا دیروز، پس از ابتلا به آن بهبود یافته‌‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق