خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

رئیس کمیته قضایی سنای امریکا: در زمان تعیین‌شده افغانستان را ترک نمی‌کنیم

رئیس کمیته قضایی سنای امریکا گفت که حضور در افغانستان مبتنی بر شرایط است و نظامیان امریکایی در زمان تعیین‌شده در می سال ۲۰۲۱ افغانستان را ترک نخواهند کرد.

«لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنای امریکا گفت که اخیراً با وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کرده و افزود که از موضع دولت بایدن برای افغانستان بسیار خرسند است.

به نقل از تسنیم، این سناتور ارشد جمهوریخواه در برنامه «فیس د نیشن» شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: ما می‌خواهیم نیروهای خود را در افغانستان با رویکرد مبتنی بر شرایط حفظ کنیم.

گراهام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نظامیان امریکایی پس از ماه می نیز به حضور در افغانستان ادامه می‌دهند، گفت: فکر می‌کنم که در ماه می افغانستان را ترک نخواهیم کرد، وقتی این کشور را ترک می‌کنیم که شرایط آن محقق باشد.

وی با اشاره به مبتنی بر شرایط بودن خروج نیروها از افغانستان افزود: طالبان به تعهدات خویش در توافقنامه قطر عمل نکرده‌اند، از این‌رو من با کاری که تونی بلینکن و دولت بایدن انجام می‌دهد، موافقم.

گراهام ادامه داد: آن‌ها در حال ارزیابی مجدد حضور ما در افغانستان هستند تا حضور نیروها را در سطح پایین نگه دارند، اما نه برای ترک افغانستان و از دست دادن همه دستاوردهایی که داشته‌ایم.

رئیس کمیته قضایی سنای امریکا همچنین مدعی شد که اگر خروج نظامیان امریکایی از افغانستان “زودهنگام” بوده و “مبتنی بر شرایط” نباشد گروه‌های تروریستی داعش و القاعده حضور خود را در افغانستان تقویت می‌کنند.

گراهام در حالی بر ضرورت حضور نظامیان امریکایی برای تامین امنیت افغانستان می‌گوید که وزارت دفاع افغانستان پیش از این تصریح کرده بود ارتش این کشور 100 درصد عملیات‌ها را بطور مستقل و بدون کمک نیروهای خارجی انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق