خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

گزارش: ثبت ۹۰۰ عمل جرمی علیه مسلمان‌ها و مراکز اسلامی در آلمان در سال ۲۰۲۰

براساس یک گزارش، شمار اعمال جرمی علیه مسلمان‌ها و مراکز اسلامی در آلمان در سال گذشته نسبت به سال قبلی‌اش باز هم افزایش یافته است. در این حملات دست کم ۴۸ نفر زخمی شده اند.

دویچه وله به نقل از روزنامه «نویه اسنابروکه سایتونگ» – که روز دوشنبه گزارش داده – گزارش داده است که ۹۰۱ عمل جرمی ضد اسلامی در سال گذشته میلادی در آلمان ثبت شده است که دو درصد افزایش را نسبت به سال قبلی‌اش نشان می‌دهد. این روزنامه براساس آماری که وزارت داخله فدرال آلمان به درخواست حزب چپ‌های این کشور ارائه داده است، این گزارش را نشر کرده است.

براساس این گزارش، در نتیجه این اعمال جرمی دست کم ۴۸ نفر زخمی شده اند. به این ترتیب، تعداد زخمی‌های اعمال ضد اسلامی در آلمان در سال گذشته آشکارا بیشتر از ۲۰۱۹ بوده است که در آن ۳۴ نفر زخمی شده و دو تن دیگر جان باخته بودند.

در ۷۷ مورد از این اعمال جرمی، مساجد هدف حملات قرار گرفته اند و عاملان اکثر این حملات راستگرایان افراطی بوده‌اند.

به این ترتیب، برای دومین سال پی‌هم در این‌گونه حملات افزایش به عمل آمده است. براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸۲۴ مورد، در سال ۲۰۱۹ هم ۸۸۴ مورد و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۰۱ عمل جرمی ضد اسلامی در آلمان ثبت شده است.

فقط در سال ۲۰۱۷، زمانی که ادارات برای نخستین بار به بررسی داده‌ها در ارتباط با جرم‌های ناشی از انگیزه اسلام ستیزانه آغاز کردند، شمار این گونه جرایم بیشتر بود و به ۹۵۰ مورد می‌رسید.

در این گزارش آمده است که این اعمال جرمی شامل تحریکات علیه مسلمانان یا مهاجران مسلمان از طریق شبکه‌های اجتماعی، فرستادن نامه‌های تهدید آمیز و حملات بر زنان چادرپوش و مردانی که از ظاهر شان مسلمان شناسایی می‌شوند، بوده است.

آسیب وارد کردن به مساجد و خانه‌ها و نوشتن شعارهای نازی‌ها بر دیوار آن‌ها نیز در جمله این اعمال جرمی است. ادارات در مورد میزان خسارات معلومات نداده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق