خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

افغانستان و آدم‌کشی برای یک‌ توهم

جنگ، جنگ، جنگ … این پدیده نامیمون از پرکاربردترین کنش‌های اجتماعی در افغانستان است. در این سرزمین بهترین وضعیت، حالتی است که روزی صدای انفجاری شنیده نشود.

مردم این سرزمین هرچند نان و سرپناه ندارند اما به جای اینکه برای پیدا کردن نان و سرپناه تلاش کنند، در آرزوی روزی‌اند که به جنت بروند و در آنجا صاحب نان و سرپناه شوند.

در چند سال پیش نیازها اساسی هر انسانی را سه چیز (خوراک، پوشاک و مسکن) تعریف می‌کردند اما جدیداً در کنار نیازهای مزبور روابط جنسی را نیز آورده‌اند. بسیاری از جوامعی که اکنون به نان، پوشاک و مسکن رسیده‌اند، سعی می‌کنند که به نیاز جنسی افراد نیز توجه شود. اکنون داشتن روابط جنسی نیز از نیازهای اساسی جوامع بشری است.

این در حالی است که در افغانستان نیازهای جنسی نه تنها تأمین نمی‌شود که مردم این‌جا خوراک، پوشاک و مسکن هم ندارند. بهترین حالت برای بسیاری‌ها خواب‌دیدن یک روابط جنسی است و بس.

در چنین حالتی تعدادی به جای اینکه به این نیازهای اساسی فکر کنند و برای رفع این نیازها تلاش کنند؛ چسپیده‌اند به جنگ و تفنگ. مردم از بی‌نانی می‌میرند؛ از بی‌پوشاکی یخ می‌زنند، از بی‌مسکنی در غارها و زیر خیمه‌ها چله‌ها را سپری می‌کنند اما یک تعدادی به اصطلاح خودشان چسپیده‌اند به جهاد. با هزار نیرنگ و دروغ به مردم می‌گویند که ضروت شما جهاد است. جالب این است که 99.9 درصد مردم این سرزمین مسلمان است اما علیه هم جهاد می‌کنند و با حکم جهاد همدیگرشان را می‌کشند. همه‌ی گروه‌های متخاصم با شعارهای الله اکبر همدیگر را می‌درند. در این سرزمین همه به طرف یک قبله نماز می‌خوانند، یک خدا دارند و حضرت محمد را نیز آخرین پیامبر خدا می‌دانند اما باز هم یک‌دیگر را می‌کشند و چهل سال است که در خون هم‌دیگر غلط می‌زنند.

بدتر از همه آنان که خویش را مجاهد می‌گویند در سنگرها لواط می‌کنند و سپس برای رفتن به جنت و رسیدن به حور و عین و برقراری یک رابطه جنسی، مسلمان دیگر را می‌کشند. مدعیان جهاد در این دنیا به جای اینکه با آشتی و تعقل به تأمین نیازهای اساسی چون: خوراک، پوشاک، مسکن و سکس بپردازند؛ در آرزوی رسیدن به نیازهای مزبور آدم می‌کشند تا در جنت بتواند به هر نوع خوراک، پوشاک و مسکن برسند؛ به‌خصوص با حور و عینی سکس کنند. این نوع برداشتی دینی از اسلام باعث شده است که مردم افغانستان چشم را بر واقعیات ببندند و در یک آرزو اندیشی پر از توهم و برای طفره‌رفتن از نیاز‌های اساسی متوسل به جنگ و تفنگ شوند.

چنین وضعیتی نامعقولی بدون شک ریشه در افکار کسانی دارند که با ترویج چنین تفکراتی خوراک، پوشاک، مسکن و سکس را از مردم گرفته‌اند و با چندین لک دالر از پول مردم برای خودشان زن گرفته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق