خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

سفارت امریکا به مقام‌های حکومت: ‘فساد را متوقف سازید’

سفارت ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان خواهان مبارزۀ جدی با فساد اداری در این کشور شده و از مقام‌های افغان خواسته که باید جلو فساد را در این کشور بگیرند.

این سفارت روز جمعه ۱۲ فبروری (۲۴ دلو) در صفحۀ فیسبوک‌ش نگاشته است که در حال حاضر، ده‌ها تن از مقام‌های افغان به دلیل فساد در بودجۀ کروناویروس به لوی سارنوالی معرفی شده‌اند.

سفارت امریکا همچنان گفته است: “این قانون‌شکنی، افغان‌ها را نه تنها از لحاظ مالی ضربه زده بلکه دسترسی به خدمات صحی لازم و حیاتی را نیز به تاخیر مواجه ساخت.”

به نقل از صدای امریکا، هفتهٔ گذشته، ادارۀ بازرس افغانستان گفت که ۲۳۲ نفر را به ظن فساد در بودجۀ کروناویروس، خرید تجهیزات طبی و ادویه، مدیریت ضعیف در سکتور صحت و برخی موارد دیگر به لوی سارنوالی معرفی کرده است.

خانم حارس علاوه کرد که والیان، مسئولان اداری، مالی و تدارکاتی ولایت‌ها در میان مظنونین شامل اند.

خانم حارس که یافته‌های این اداره نشان می‌دهد که در شماری از ولایات بیش از ۳۳۰ میلیون افغانی تجهیزات و ادویه بالاتر از نرخ بازار خریداری شده است.

پیش از این، اتحادیه‌ٔ اروپا خواهان مبارزه جدی با فساد اداری در افغانستان شده بود.

ون برندت، سفیر و نمایندۀ اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این کشور در راستای مبارزه با فساد پیشرفت‌هایی داشته است، اما برای اجرای قوانین و سیاست‌های ضد فساد به تلاش‌های بیشتر نیاز دارد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق