خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

سفارت آلمان: طالبان بازگشت به مذاکرات و آتش‌بس را بپذیرد

سرپرست سفارت آلمان در کابل با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها از طالبان خواست تا به میز مذاکرات بازگشته و آتش‌بس را نیز بپذیرد.

«گرگوری بلیدجیان» سرپرست سفارت آلمان در کابل در دیدار با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند تاکید کرد که برلین به حمایت از روند صلح به رهبری دولت و مردم افغانستان و حفظ دستاوردهای 2 دهه اخیر متعهد است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، کاردار سفارت آلمان در ادامه نیز از طالبان خواست تا به میز مذاکرات بین‌الافغانی بازگشته  و آتش‌بس را نیز بپذیرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه آلمان در ادامه نیز از تصمیم آلمان برای ادامه حضور نیروهای این کشور در ماموریت «حمایت قاطع» سپاسگذاری کرد.

ابتدای هفته جاری «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با اشاره به پایان زمان ماموریت نظامی این کشور در افغانستان تا ماه آینده میلادی، خواستار تمدید حضور این نیروها در افغانستان شده بود.

بیشتر بخوانید

ماس همچنین با خروج نیروها از افغانستان در زمان تعیین شده، یعنی پایان ماه آوریل، مخالفت کرده و بر ضرورت ادامه حضور نیروهای خارجی تا به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان تاکید نموده بود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق