خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

بلینکن: از راه حل سیاسی و آتش‌بس دایمی حمایت می‌کنیم

وزیر خارجهٔ ایالات متحده روز شنبه (دوم حوت) در یک مکالمهٔ تلفونی با رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان، در باره استراتیژی ایالات متحده در افغانستان گفت‌وگو کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیهٔ گفته است که انتونی بلینکن،‌ وزیر خارجهٔ ایالات متحده به عبدالله عبدالله گفته است که واشنگتن متعهد به حمایت از یک راه حل سیاسی منصفانه و پایدار در افغانستان است.

به نقل از صدای امریکا، آقای بلینکن همچنان گفته است که ایالات متحده از آتش‌بس همه‌جانبه و دایمی در این کشور نیز حمایت می‌کند.

آقای عبدالله در صفحهٔ فیسبوک‌اش در باره این صحبت تلیفونی نوشته است که آقای بلینکن از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواهان پایان آن شد.

رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی همچنان به نقل از آقای بلینکن نگاشته که گفته است: “امریکا خواهان تسریع روند صلح و دست‌یافتن به یک توافق جامع و صلح پایدار در افغانستان می‌باشد”.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه در نشست امنیتی مونیخ گفت که حکومت تحت رهبری وی از روند دیپلماتیک که در افغانستان جریان دارد و ختم جنگ حدود ۲۰ ساله در آن کشور، قویاً حمایت می‌کند.

او افزود: “ما متعهد باقی می‌مانیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان هیچگاهی بار دیگر یک زمینه را برای حملات دهشت افگنی علیه منافع ایالات متحده و متحدین ما فراهم نمی‌کند.”

پیش از آن، لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده گفته بود که امریکا به گونهٔ فوری و غیرمنظم از افغانستان بیرون نخواهد شد.

حکومت به رهبری جو بایدن مصروف بررسی توافقنامۀ ماه فبروری ۲۰۲۰ با گروه طالبان است که براساس آن انتظار می‌رود واشنگتن ضرب الاجل خروج ۲۵۰۰ سرباز باقی‌ماندۀ امریکایی را از افغانستان تحقق بخشد.

با آن هم، مقامات ناتو گفته‌اند که خروج نیروها بر اساس وضعیت در منطقه صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق