خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

هشدار ناتو در باره هرنوع تلاش برای ایجاد فاصله بین اروپا و امریکای

ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو در بارۀ هر نوع تلاش برای آنچه ایجاد فاصله بین اروپا و امریکای شمالی” خوانده شده هشدار داده است. ستولتنبرگ گفته که اتحادیۀ اروپا نمی‌تواند که از این قاره در میان تهدید تروریزم و رفتار بی‌ثبات کنندۀ روسیه به تنهایی دفاع کند.

بر اساس گزارش رادیو آزادی، او روز پنجشنبه در سخنرانی ای در کالج اروپا در بلجیم افزود که هرنوع تلاش برای ایجاد فاصله بین اروپا از امریکای شمالی نه تنها سبب تضعیف ناتوخواهد شد بلکه اروپا را نیز تقسیم خواهد کرد.

از سوی دیگر ستولتنبرگ در مصاحبۀ با خبرگزاری فرانسه گفته است که از تلاش های اعضای دیگر ناتو در مورد افزایش هزینه‌ها و تقویت صنعت دفاعی استقبال می‌کند، اما در بارۀ ایجاد خودمختاری ستراتیژیک به شکلی که ایمانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستارش است تردید دارد.

روابط دونالد ترمپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده با اعضای اروپایی ناتو متشنج بود. او مدعی بود که آنها مصارف دفاعی شان را به طور کافی نمی‌پردازند و آن را به عهدۀ امریکا می‌گذارند. جوبایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده خواستار همکاری نزدیکتر با متحدین ناتو شده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق