خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

وزیر خارجه امریکا و دبیر کل سازمان ملل در باره صلح افغانستان گفت‌وگو کردند

پس از درخواست امریکا از سازمان ملل برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در افغانستان و برگزاری نشست استانبول برای نهایی‌سازی توافق صلح، وزیر خارجه امریکا و دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گزارش رسانه‌ها «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در یک تماس تلفنی درباره افغانستان گفت‌وگو کردند.

پرایس افزوده است که در این تماس وزیر خارجه امریکا از دبیرکل سازمان ملل برای تعهداتش نسبت به پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان جهت برقراری یک توافق سیاسی عادلانه و پایدار، آتش‌بس دایمی و جامع در افغانستان قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ادامه داد که دو طرف همچنین توافق کردند که درباره افغانستان و دیگر مسایل مهم با یکدیگر در ارتباط نزدیک باشند.

این تماس در حالی صورت گرفته که وزیر خارجه امریکا اخیراً از سازمان ملل خواسته بود تا وزرای خارجه و نمایندگانی از روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند و امریکا را گرد آورد تا در مورد یک رویکرد واحد برای حمایت از روند صلح افغانستان گفت‌وگو کنند.

امریکا همچنین از دولت ترکیه نیز خواسته بود که برای «نهایی کردن توافق صلح» میزبان نشست نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان باشد.

به نقل از تسنیم، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز در پی این درخواست اعلام کرد که استانبول در ماه آوریل میزبان مذاکرات صلح افغانستان خواهد شد. این اقدام پس از درخواست مقامات افغان، گروه طالبان و پیشنهاد امریکا برای میزبانی ترکیه از این مذاکرات صورت می‌گیرد.

وی همچنین از تعیین نماینده ویژه ترکیه برای افغانستان خبرداد اما درباره زمان دقیق برگزاری نشست استانبول اظهارنظری نکرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق