خبرهای مرتبط

جمع

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

عبدالله: اگر طالبان آماده باشد، می‌توانیم به سوی «انتخابات زودهنگام» برویم

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به طرح اشرف غنی گفت که اگر طالبان آمادگی لازم را داشته باشد، می‌توانیم به سوی برگزاری انتخابات زودهنگام برویم.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تاکید بر اهمیت نشست ترکیه اظهارداشت که دولت با آمادگی در مورد محتوای مذاکرات به نشست ترکیه می‌رود.

قرار است که نشست صلح ترکیه برای افغانستان با حضور مقام‌های بلندپایه دولت کابل و طالبان در ماه اپریل در استانبول برگزار شود.

عبدالله با اشاره به طرح اشرف غنی مبنی بر برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که «برای رسیدن به آینده مطلوب باید راهی را طی کنیم، اگر طالبان آماده‌گی داشته باشد که سرنوشت توسط مردم تعیین شود به سوی انتخابات زودهنگام می‌توانیم برویم».

وی در گفت‌وگو با بی.بی.سی خاطرنشان کرد که بحث کاملی درباره آماده‌گی طالبان و انتخابات زودهنگام در شورای عالی مصالحه نشده است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در ادامه تاکید کرد که اختلاف جدی با اشرف غنی در زمینه روند مذاکرات صلح ندارد و کندی مذاکرات صلح نیز به طالبان ارتباط دارد.

عبدالله همچنین درباره سهم‌گیری در حکومت مشارکتی آینده که توسط امریکا پیشنهاد شد نیز گفت که «در جستجوی جایگاه برای خودم نیستم».

این در حالی است که به گفته شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، طرح 37 صفحه‌ای برای نشست ترکیه تهیه شده است که در ماه آینده میلادی در نشست ترکیه ارائه خواهد کرد.

تیم رئیس جمهور افغانستان نیز پس از پیشنهاد آمریکا درباره حکومت مشارکتی دولت کابل و طالبان، طرح برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را ارائه کرده است.

از سوی دیگر، نیز برخی احزاب سیاسی در افغانستان نیز طرح جداگانه‌ای را برای نشست ترکیه آماده کرده‌اند که نشان از اختلاف‌های جدی در این کشور دارد.

اظهارات مختلف و ارائه طرح‌های گوناگون نشان از اختلافات جدی داخلی در روند صلح افغانستان دارد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق