خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

تلاش‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در افغانستان

دیدار معاون و نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان با هیئت‌های مذاکراتی

همزمان با بن‌بست مذاکرات قطر و خروج نظامیان خارجی از افغانستان، معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت و نماینده دبیر کل سازمان ملل برای افغانستان به دوحه رفته تا با تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان در باره صلح افغانستان گفت‌وگو کنند.

«ژیل میشو» معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت و مصئونیت و «دیبورا لاینز» نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در سفر به قطر با شماری از اعضای تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان دیدار کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نماینده‌گی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» آمده است که در این دیدار درباره «روند صلح، کاهش خشونت و آسیب به غیرنظامیان، و همچنین یک تعهد جمعی برای کارمندان سازمان ملل جهت ارایه خدمات مصئون به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر» بحث و تبادل‌نظر شد.

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در توییت خود گفته، خانم لاینز در مورد تعهد مشترک برای حفاظت از پرسونل سازمان ملل در ارایه کمک به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر، تاکید کرده.

اعضای هیئت مذاکره‌کننده افغانستان ابراز امیدواری کردند که در این دور از مذاکرات در مورد مسائل عمده و اساسی صحبت شود و به پیشرفتی که مورد رضایت مردم افغانستان باشد، دست یابند.

«محمد نعیم» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اظهار کرده که این گروه در دیدار با هیئت سازمان ملل تاکید کرده که نسبت به برقراری صلح در افغانستان تعهد دارد و در رابطه به امنیت و مصئونیت همه کارکنان ادارات مرتبط سازمان ملل و همچنین در رابطه به دیپلمات‌ها در افغانستان اطمینان داد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه، در پیام ارسالی به رادیو آزادی گفت، شیر محمد عباس ستانکزی، معاون دفتر سیاسی طالبان و هیئت همراهش با رئیس یوناما دیدار کرده‌اند.

نعیم می‌گوید: “در این دیدار هیئت امارت اسلامی افغانستان، بار دیگر بر تعهد خود به روند صلح افغانستان تأکید نمودند و در رابطه به امنیت و مصونیت همه کارکنان ادارات مربوط سازمان ملل متحد و در مجموع در رابطه به دیپلمات‌ها در افغانستان اطمینان دادند.”

وی افزود که این نشست درباره روند صلح افغانستان و کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان پس از تامین صلح بحث و تبادل‌نظر شد.

محور این گفت‌وگو روند صلح، کاهش خشونت‌ها و جلوگیری از تلفات افراد ملکی بوده است.

نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان در حالی به قطر سفر کرده که هیچ نشانۀ از کنفرانس صلح افغانستان به رهبری سازمان ملل در استانبول، وجود ندارد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق