خبرهای مرتبط

جمع

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل زنان و دختران و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با...

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

ایالات متحده امریکا ۶۵۰ سربازش را در افغانستان حفظ خواهد کرد

به نظر می‌رسد که ایالات متحده امریکا حدود ۶۵۰ سربازش را در افغانستان نگه می‌دارد. مقام‌های امریکایی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته‌اند که این سربازان امنیت دیپلومات‌های امریکایی را پس از خروج نیروها تامین خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس قرار است تا دوهفته دیگر بخش عمده روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان انجام شود. مقامات امریکایی روز پنجشنبه گفته‌اند که با وجود این صدها تن از نیروهای امریکایی در میدان هوایی کابل به طور بالقوه تا ماه سپمتبر باقی خواهند ماند. این نیروها تا زمانی حضور خواهند داشت که ترکیه به عنوان عضو ناتو رسماً مسئولیت رهبری تامین امنیت میدان هوایی حامد کرزی را به عهده گیرند.

مقامات‌های امریکایی انتظار دارند که بخش عمده نیروهای این کشور و سایر کشورهای ائتلاف تحت فرماندهی آنان تا چهارم جولای یعنی دو هفته دیگر افغانستان را ترک کنند. مقام‌ها نخواسته‌اند که در این مورد جزئیات بیشتر را ارایه کنند و به شرطی با اسوشیتدپرس صحبت کرده‌اند که نام‌شان ذکر نشود. براساس آمارهای ارایه شده تاکنون حدود ۴۰۰۰ تن از نیروهای خارجی افغانستان را ترک کرده اند. قرار است همه این نیروها تا ۱۱ سپتمبر امسال از این کشور خارج شوند. این نیروها در حالی به خانه بر می‌گردند که طالبان حملات‌شان را شدت بخشیده و مناطق بیشتری را تصرف کرده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق