خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

اقرار پاکستان به حمایت از طالبان و واکنش افغانستان

وزیر داخله پاکستان: اجساد و زخمیان طالبان به پاکستان منتقل می‌شوند

نویسنده: رفیع‌الله انوری

وزیر داخله‌ پاکستان اظهار کرده است که اجساد و زخمیان گروه طالبان افغان به پاکستان منتقل شده و در این‌جا مورد تداوی قرار می‌گیرند.

شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان به تازه‌گی اظهار کرده که خانواه‌های طالبانِ افغانستان در کشور پاکستان زنده‌گی می‌کنند و اجساد و زخمی‌های این گروه جهت درمان به شفاخانه‌های پاکستان فرستاده می‌شوند.

وزیر داخله پاکستان در مصاحبه‌ با یک تلویزیون پاکستانی گفت: «مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول مناطقی در پاکستان هستند که خانواده طالبان افغان زنده‌گی می‌کنند.

شماری از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که شیخ رشید از طالبان افغانستان خواسته تا به تحریک طالبان پاکستانی اجازه هیچ‌گونه فعالیت علیه پاکستان را ندهد. «ما از طالبان افغانستان انتظار داریم که به تحریک طالبان پاکستان و دیگر عناصر اجازه‌ هیچ‌گونه فعالیت، که به زنده‌گی و مال مردم پاکستان صدمه می‌زند، را ندهد.»

رشید احمد هم‌چنان علاوه کرد که حسارکشی در مرز افغانستان و پاکستان تا یک‌ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته‌های وزیر داخله پاکستان را رد کرده است.

سخنگوی طالبان به بی‌بی‌سی گفت: «در حال حاضر جنگ گسترده در افغانستان جریان دارد و مدیریت آن حضور همه مسئولین ما را می‌خواهد و خانواده‌ها نیز نباید از آن‌ها دور باشند.»

مجاهد افزود: مهاجران افغان که در کشور پاکستان ساکن‌اند، شاید شماری از آن‌ها هوادار گروه طالبان‌ باشند.

«حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی در صفحه توییتر خود نگاشته است: «من وزیر خارجه پاکستان را به دلیل افشای حمایت پاکستان از گروه طالبان تحسین می‌کنم. ما به پاکستانی‌های شجاع‌تر نیاز داریم تا درباره جنگ افغانستان صحبت کنند.»

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به سخنان وزیر خارجه پاکستان اظهار کرد که تحریک طالبان پاکستان به ‌هیچ وجه در افغانستان هسته‌‌گذاری نشده و نه در خاک افغانستان فعالیت دارد. «تحریک طالبان پاکستان، بر اساس راهکار امنیت ملی افغانستان در کنارسایر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده و دولت افغانستان علیه این گروه تروریستی مانند سایر گروه‌های تروریستی بدون هر نوع تبعیض مبارزه خواهد کرد.»

این در حالی است که دولت افغانستان، پاکستان را به حمایت و تمویل گروه‌های تروریستی در کشور متهم کرده و بود و باش رهبران طالبان و خانواده‌های این گروه را در پاکستان دلیل عنوان کرده است.

اقرار وزیر داخله پاکستان در باره پناه‌دادن طالبان به پاکستان و حمایت از آن‌ها در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش وزیر خارجه پاکستان در مصاحله با طلوع نیوز این موضوع را نپذیرفت و گفت که رهبران طالبان در خاک افغانستان زنده‌گی می‌کنند.

این در حالی است که افغانستان از چندین سال به این‌سو پاکستان را حامی تروریستان می‌داند اما پاکستان رد می‌کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق