خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

مرگ 77 تن بر اثر پاندمی کرونا در 24 ساعت گذشته

وزارت صحت‌عامه: بازگشایی دانشگاه‌ها و مکاتب ناممکن است

نویسنده رفیع‌الله انوری

وزارت صحت‌عامه ( سه شنبه ۸ سرطان) اعلام کرد که در یک شبانه‌‌روز گذشته، یک هزار و 501 تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا و 77 تن دیگر بر اثر این بیماری جان‌های‌شان را از داده‌اند.

در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۸۱۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته‌، که شمار بهبودیافتگان تاکنون به بیش از ۷۰ هزار تن رسیده است.

با ثبت موارد تازه ویروس کرونا شمار کُل مبتلایان در کشور به ۱۱۸ هزار و ۶۵۹ نفر و موارد فوتی‌ به چهارهزار و 871 تن افزایش یافت.

آمار واقعی ویروس کرونا در کشور ممکن است به مراتب بیش‌تر از ارقام ذکر‌شده باشد؛ زیرا اکثر افرادی که به این پاندمی مبتلا می‌شوند، به شفاخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند.

انتشار صعودی ویروس کرونا، بیش از یک ماه پیش تمامی مکاتب و دانشگاه‌ها را در چند ولایت کشور به تعطیلی کشاند. اما چند روزی است که شایعه بازشدن دوباره دانشگاه‌ها و مکاتب بر سر زبان‌هاست.

«حامد عبیدی»، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی شایعات درمورد بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها را رد نموده و می‌گوید که تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در این راستا صورت نگرفته است. او می‌افزاید که دروازه‌های دانشگاه‌ها به دلیل عدم شیوع بیش‌تر ویروس کرونا بسته خواهد بود.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت‌عامه، هفته پیش گفته بود که به دلیل تعطیلی مکاتب و دانشگاه‌ها از سوی اتحادیه دانشگاهای خصوصی و دولتی تحت فشار قرار گرفته است. در همین راستا طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها در دستور کار است.

این در حالی است که در پی شیوع موج سوم ویروس کرونا در کشور، وزارت صحت‌عامه دستور داد تا تمامی نهاد‌های آموزشی، هوتل‌های عروسی، حمام‌ها، مکان‌های ورزشی و سایر محلاتی که ممکن این ویروس انتشار یابد تعطیل است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق