خبرهای مرتبط

جمع

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل زنان و دختران و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با...

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

اعلام حمایت رهبران سیاسی کشور از نیروهای امنیتی

رهبران سیاسی‌-‌جهادی و علمای کشور در جلسه مشورتی که با رئیس جمهور غنی داشتند؛ حمایت‌ قاطع‌شان را از تأمین صلح و نیروهای امنیتی اعلام کردند.

طبق اعلامیه سه ماده‌یی که روز شنبه (9 اسد) ارگ ریاست جمهوری منتشر کرد؛ رهبران از نیروهای امنیتی کشور که در برابر طالبان می‌جنگند؛ اعلام حمایت قاطع کردند.

در اعلامیه آمده است: «شهامت و ایستاده‌گی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مقابل تجاوز و حملات تروریستی و ایستاده‌گی و بسیج مردم افغانستان در این راستا قابل ستایش است. رهبران سیاسی و جهادی افغانستان، از دفاع مشروع نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و بسیج مردمی افغانستان در حمایت از آن‌ها، نه تنها قدردانی می‌کند، بلکه با تمام توان برای بسیج بیش‌تر مردم برای دفاع از افغانستان تلاش خواهند کرد.»

در ادامۀ اعلامیه نوشته است که دفاع از مردم و تمامیت ارضی افغانستان و ناموس و نهادهای ملی، ارزش‌های مشترک حقوق زنان و سایر حقوق و آزادی‌هایی که در قانون اساسی تسجیل یافته است، مکلفیت دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده و دولت افغانستان از این ارزش‌ها در برابر هر نوع تعرض دفاع می‌کند.

در خبرنامه افزوده است که در جلسه مشورتی رهبران سیاسی و جهادی با رئیس جمهور غنی تأکید شده است که قطع جنگ و رسیدن به صلح عادلانه و پایدار، اولویت جمهوری اسلامی افغانستان و برای رسیدن به این «مرام والا قربانی‌های زیادی» را متحمل شده است.

هم‌چنان تأکید شده است که تلاش‌های شورای عالی مصالحه ملی و هیئت مذاکره‌کننده دولت در راستای تأمین صلح، قابل قدر است و این هدف کماکان دنبال خواهد شد. در این نشست، برخی رهبران سیاسی از جمله حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، صلاح‌الدین ربانی رئیس حزب جمعیت، و گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی حضور نداشته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق