خبرهای مرتبط

جمع

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

وعده ادامه کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در یک گفتگوی با طلوع نیوز به روز دوشنبه (۱۱ اسد) از حمایت‌های بیشتر کشور‌های اروپایی برای افغانستان خبر می‌دهد و می‌گوید که این نهاد در نشست اخیر بورد انسجام کمک‌ها میان حکومت افغانستان و سایر کمک کننده‌ها، بر حمایت‌های وسیع از افغانستان تاکید کرده است.

این مسئول اتحادیه اروپا می‌گوید که در حال حاضر بیشتر به کمک‌های بشر دوستانه در افغانستان نیاز است واتحادیه اروپا با سایر دونر‌ها در نشستی با حکومت افغانستان، روی برنامه‌ها برای کمک‌های آینده‌‌شان به افغانستان گفتگو کرده اند.

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اظهار کرد: “ما نشستی را زیرنام بورد اسنجام کمک‌ها با حکومت داشتیم. در این نشست روی حمایت‌های آینده‌مان از افغانستان و مردم افغانستان در یک طیف بزرگتر بحث کردیم  ما در کنار دیگر بخش‌ها پولیس محلی را نیز حمایت خواهیم کرد.”

این در حالی است که همزمان با افزایش ناامنی‌ها حکومت در کنار از دست‌دادن روزافزون درآمد‌های ملی، با ده‌ها چالش دیگر روبه‌روشده است.

شماری از آگاهان می‌گویند که با کاهش درآمد‌های ملی، افزایش فساد و کمرنگ‌شدن خدمات معیاری برای مردم، جامعه جهانی از روی ناگذیری تعهداتش را برای افغانستان تمدید کرده است.

سید مسعود، کارشناس امور اقتصادی گفت: “آنها ناگزیر استند که چنین پرداخت ۳.۵ ملیارد دالر را انجام دهند و این ناگزیری قیمت همان برآمدن امریکایی‌ها و خودشان به صورت به مسئولیت و ناگهانی باشد.”

در همین حال، وزارت مالیه گفته است که حکومت افغانستان در حدود یک سال اخیر پس از نشست ژنیو، توانسته است به تعهداتش برای جذب کمک‌های مشروط جهانی عمل کند.

افزایش سهم حکومت در تمویل بودجه ملی با افزایش درآمد‌های ملی، کاهش فساد در منابع درآمد‌زای حکومت و بهبود خدمات مالی، بهبود خدمات عامه از سوی نهاد‌های حکومتی، توسعه پروژه‌های مهم برای مردم درمحل، کاهش بیکاری و بهبود اقتصاد مردم از بزرگترین شرط‌های جهان برای تداوم کمک‌های مشروط در نشست ژنیو بوده‌اند.

اما شماری از آگاهان می‌گویند که  در این بخش‌ها در یک سال اخیر نه تنها که حکومت دست آوردی نداشته بل اوضاع بدتر از پیش نیز شده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق